Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill också renovera/greja! Vår lägenhet är byggd 2016 och hyresrätt så det finns inte direkt något att göra. Är avundsjuk på er som får greja!
Jag är i ungefär samma sits...men jag löser det med att byta ut möbler och annan inredning lite då och dåJag vill också renovera/greja! Vår lägenhet är byggd 2016 och hyresrätt så det finns inte direkt något att göra. Är avundsjuk på er som får greja!
Du, känner du att du vill måla är det bara att komma hit nästa sommar... #arbetsläger
Jag är i ungefär samma sits...men jag löser det med att byta ut möbler och annan inredning lite då och då
Inomhus eller utomhus? När jag var 18 målade jag och min lillasyster om mammas (stora) hus. Fler av granntanterna kom och tittade och sa till mamma att vi var sååååå duktiga haha. Jag målade fönstrena på huset med en 5 mm sminkpensel för jag ville få perfekt raka linjer
Inomhus har jag målat hela min förra bostadsrätt, ledsnade dock halvvägs och orkade inte tejpa taklisten i ett av rummen så den blev lite grå här och där
Köket blev ju klart 2017 (det vi hade planerat, dvs golv, väggar o tak). Så här blev det
2018 års projekt i köket blir att byta ut div. vitvaror och sätta tillbaka vedspisen under den fina murade spiskåpan Sen har jag mitt "moderna bonnkök anno 1900"
Vi har några must-dos och några "om vi inte reser upp pengarna istället"-projekt som får gå under önskelista och där vi kan välja något/några om andan faller på. I år eller ett annat år.Jahapp, snart är det 2018 och nya projekt väntar. Vad kommer ni göra med hus och trädgård under 2018?
Våra planer änsålänge:
- tvätta ena husgaveln
- måla uthuset (skulle göras 2017, men regnade hela sommaren)
- måla innerdörrarna
- kitta och måla om fönster (skulle göras 2017, men vädret satte stopp)
- generell uppfräschning inomhus, måla lite där färg skavts bort osv
- måla trappen
Aj då. Får försöka fixa detBilden syns inte
Jag måste mäta vår!Hittade en fråga i gamla tråden som jag nog aldrig besvarade.
@Sar "Varför vill man sänka en toalettstol? Jag tycker de nyare måtten på toalettstol gör den på tok för låg ( och jag är kort i rocken)"
Vi har en handikappanpassad toalett med en hög sockel. Det innebär att barnen inte kommer upp utan pall. För vuxna fungerar den sådär vi får ofta kommentarer om vår höga toalett. Är man kort i rocken så tror jag inte man når ner. Kollade snabbt på så verkar sitthöjden numera vara 42cm. Vår toalettstol är 56cm så det är 14cm över den nuvarande standarden. Vi tänkte bara ta bort själva sockeln som är 12cm
Kanske man ska leta efter sådan kurs......skulle behöva byta kitt på stugfönsterna. Det som fått bytt behöver nog byta igen för det blev väldigt fult...Nja. Det handlar om att göra det med rätt redskap och på rätt sätt.
Ungefär som att rida. Man behöver nån som visar och berättar hur man gör.