program som inte vill

S

ScissorHands

Har en USB-grej som heter SuperLink mellan de två datorer jag använder som jag för över filer med. Men nu så vill det sig inte och jag förstår inte vad som är fel! *Något frustrerad*
Programet ser ut så här.
Det brukar bara vara att öppna programet och så vissas två fönster, det ena datorn man sitter framför och det andra den andra datorn. Men nu vill inte den andra datorn komma upp och jag kan inte komma på vad som är fel. Det står ju 'Device not loaded' nertill, men jag är för trög idag för att fatta vad den menad.. Det är ingen utrustning att lada, och jag har checkat kablarna flera gånger, och de sitter rätt.
Jag har försökt titta efter hjälpfiler eller nått, men jag kan inte hitta några. Och jag kommer inte på vad mer man kan titta efter eller göra... :crazy:

(Ser lika dant ut på båda datorerna, båda säger detsamma.)
 
Sv: program som inte vill

ScissorHands skrev:
Har en USB-grej som heter SuperLink mellan de två datorer jag använder som jag för över filer med. Men nu så vill det sig inte och jag förstår inte vad som är fel! *Något frustrerad*
Programet ser ut så här.
Det brukar bara vara att öppna programet och så vissas två fönster, det ena datorn man sitter framför och det andra den andra datorn. Men nu vill inte den andra datorn komma upp och jag kan inte komma på vad som är fel. Det står ju 'Device not loaded' nertill, men jag är för trög idag för att fatta vad den menad.. Det är ingen utrustning att lada, och jag har checkat kablarna flera gånger, och de sitter rätt.
Jag har försökt titta efter hjälpfiler eller nått, men jag kan inte hitta några. Och jag kommer inte på vad mer man kan titta efter eller göra... :crazy:

(Ser lika dant ut på båda datorerna, båda säger detsamma.)


Låter som ett litet klassisk fel när det gäller USB

Sådant kan komma fram om man kör USB porten som ligger på framsidan. Nu behöver det inte vara det men testa att köra båda kontakterna på baksidan där USB ligger direkt anslutna mot moderkortet.
Du kanske redan har gjort det men återkom då
 
Sv: program som inte vill

Jag har båda på baksidan, tycker det är störigt att använda de på framsidan...
 
Sv: program som inte vill

Hmm det är bara på ena datorn va?

I så fall så kanske det går bra om du kopplar in USB i den datorn. Kolla sen i Enhetshanteraren (Högerklicka på "Den här datorn" > Egenskaper > Hårdvara > Enhetshanteraren) och kolla in om du hittar något som har med USB och har en gul ring med ett utropstecken
 
Sv: program som inte vill

Det är så på båda. Enda grejen med gulring på ena datorn är någon som heter Ethernet-styrhet, vilket ligger under "Andra enheter". Jag har ingen anning om vad det är, kan det vara det?
Allt annat ser normalt ut på båda datorerna annars.
 
Sv: program som inte vill

Hmm brandvägg, en kollisition mellan något, skumt är det
 
Sv: program som inte vill

Fast hindrar brandvägen sånt? Trodde brandvägen bara hindrade sånt som kom via nätet... Den ena datorn har just nu ingen brandväg ens :o
 
Sv: program som inte vill

ScissorHands skrev:
Fast hindrar brandvägen sånt? Trodde brandvägen bara hindrade sånt som kom via nätet... Den ena datorn har just nu ingen brandväg ens :o


Vet inte men programvaran kanske låter USB blir som ett nätverkskort eftersom det finns ADSL och det till USB och inte bara TP.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 370
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 908
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 342
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 610
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp