Prognos griffelbensfraktur???

Sv: Prognos griffelbensfraktur???

Jo dom brukar ju ha en del energi efter så lång boxvila. Jag tror inte att du behöver vara ledsen över att hon är tjockare i benet nu när du tagit av bandaget det är en ganska naturlig reaktion när dom står på box och inte rör på benet. Kan du inte gå lite längre sträckor med henne nu då om hon håller sig lugn för då får du ner svullnaden mer?

jo vi går rätt långa sträckor 2 ggr om dagen.. men de e lindat igen o då lär de ju gå ner.

Japp det lär det göra. Lycka till hoppas att det löser sig!

ja e ju knäpp. förstår väl vem som heslt att benet självklart svullnar upp om ja bara tar av bandgaget under flera timmar o speciellt undr en natt när hästen inte rör sig....
Hade de inte varit min egna häst hade ja säkert begripit bättre, men ni vet hur de är, när de gäller ens ögonsten så oroar man sig som bara den.

Men de stod ju på pappret att vid plötslig svullnad kontakta vet.

Hon är kollad idag. ohalt o fin i benet. Linda av succesivt så vävnaderna vänjer sig.
Nu kan hon träna så smått igen.
Men de ska vi ta de lugnt med till hösten nu!

Men ja e glad igen :-)

Är så arg nu så ja måste berätta om vetrinären som var ute här o "missbedömde" min lilla polle då hon skadat sig med detta.
Han kunde ju inget om skador o hältor uppenbarligen.
Efter jag berätta om detta för alla jag känner dyker det bara upp mer o mer historier!
Senast idag! Min veterinär var ute o plocka tänder på lillan o berättar då att denna vetrinär avlivat en häst nu för lite sen som efter ett tag vaknat till liv igen!
Fy fasen säger jag bara! Det beror nog inte på otur utan på ren okunnighet! Speciellt med tanke på allt jag hört! Visst det är synd om han med, men han borde skaffa sig ett annat jobb!

Nu går jag o väntar på pengar från jordbruklsverket då han var ute o kollade på min så ohalta häst. 2000 spänn!! Håll tummarna att jag får tillbaka dom!

GRRRRRR

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästvård Den 1 juli hittade jag mitt Islandssto i hagen blockhalt på höger bakben. De första tankarna var hovböld och hovslagare var snabbt på...
2 3
Svar
47
· Visningar
11 156
Senast: Bufera
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 419
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst är halt sedan i februari och vet har bedömt att det i princip inte finns något att göra. Jag är så kluven i hur jag ska göra...
2
Svar
27
· Visningar
5 268
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar