Problem Straumann implantattand

Nebraska

Trådstartare
Efter en lite väl hård sammanstötning med min hund så har jag fått ersätta en tand med ett implantat av märket Straumann. Tyvärr har det inte varit problemfritt. Själva kronan har helt enkelt inte suttit fast som den borde. Nyfiken på om någon mer haft samma problem?

Efter en lite väl hård sammanstötning med min hund så har jag fått ersätta en tand med ett implantat av märket Straumann. Tyvärr har det inte varit problemfritt. Själva kronan har helt enkelt inte suttit fast som den borde. Nyfiken på om någon mer haft samma problem?

Jag har ett implantat, vet ej märket. Men den sitter som berget, funkar lika bra som mina riktiga tänder och har varit så hela tiden. Hur gick de tillväga när de satte in ditt implantat?

Jag har också Straumann. Nån gång har skruvarna lossnat lite av sig själva. Löste sig smidigt med ett tandläkarbesök. Några andra problem har det inte varit.

Jag har ett implantat med har inte koll på vilken sort. Haft det i 20 år utan några som helst problem. Undrar som @Mabuse hur de gick tillväga.

Skruvarna kan gänga upp sig. Alltså inte själva titanskruven som sitter i käkbenet utan de små skruvarna som fäster själva konstruktionen. Tandläkaren får ibland efterdra skruvarna.
sen sitter det igen:up:

Men på min klinik har de haft problem med flera patienter. Det är uppenbarligen något produktionsfel som blivit senaste månaderna. Jag har fått ta nya avtryck för en ny krona som ska göras på ett annat lab. Däremot så har de inte hittat just var felet är än så jag känner mig långt från säker att den här kommer bli bättre. Vore intressant att veta om det finns fler drabbade.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
475
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: miumiu
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 848
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 831
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka