PROBLEM (?) ringorm

G

GALOPP

okej, självklart så har det kommit ringorm till stallet (faasen)! :mad:
hur ska jag göra? måste jag tvätta ALLT innan jag åker till mitt andra stall (byxor, hjälm, skor mm) :confused:
 
Sv: PROBLEM (?) ringorm

Stackars dig! Det är ett elände.:(

Ja, tvätta allt. Jag gick in på google och sökte bilder på ringorm, och fick fram några på hur det ser ut om människor smittas... HUGA!:eek:
 
Sv: PROBLEM (?) ringorm

kan man verkligen göra någonting åt ridhjälmen?
 
Sv: PROBLEM (?) ringorm

har haft ringorm en gång, på röven, HAHA :D inte så farligt som man kan tro, en prick bara, roooligt :P
 
Sv: PROBLEM (?) ringorm

Skönt att läsa (även om det säkert inte var kul att ha). Jag var nämligen helt säker på att man bara fick nån liten fläck, men så hittade jag bilder (dock inte på google, för nu hittar jag inte samma), där några fått stora utslag i ansiktet! Jag frågade veterinären om hur vanligt det var att människor fick det, men enligt den veterinären räknades det som ganska ovanligt. Oftast var det då lantbrukare som smittades av sina kor... men hon berättade om en kollega som drabbats, och fått jättestora utslag, som sen inte försvann helt och hållet:eek: ! Inte sånt man egentligen ville höra kanske, men jag frågade ju så jag fick skylla mig själv!:crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
727
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp