problem med skolan o barnen

J

jojjogalopp

Våra barn har börgat en ny skola nu och gått där i 2år,
Det började tyvär inget vidare mobbing kränkning sluttade med att jag fick åka o hämmta min dotter en gång i veckan hon hadde alltid onnt i magen och huvudet nästan ett år tid och jag har tjatat o tjatat men inget har hänt,Nu på slutet av året som har varitt så har vi fått nty rektor och begärt möte och vi har varitt på dem,ena mötet gick bra ,det anndra mötet gick bra och då va skol syster med och hon ville prata med mig i 5minuter själv sa hon och jag tänkte det är väl oki,då sa hon att det här är anmälningsbart till sociala VADÅ skrek jag,ja din dotter mår så dåligt och jag ser att hon mår dåligt på grund av mig för jag är sjuk har fibromyalgi.Jag frågade sköterskan om min dotter hadde sakt detta nej sa hon men jag ser det jag skulle ha i min åtanke apå vad hon hadde sakt ska man ta det som ett hot eller inte??
jag ringde BUP i stan och va dit tre gånger och prata med dem sen när dottern började i gen så fryser dem ut henne kallar hehhe saker mm,så jag ringde upp ena barnets mamma och tala om vad som sker hon blev skit förbannad och ska det vara så här så skulle hon starta nått radikalt för mig vad en det betyder,nu på kvällarna så smsar den där tjejen min dotter och talar om att min dotter kränker henne och att min dotter ljuger jag har läst min dotters sms på hennes telefon vad hon har skrivitt och vad min har skrivitt,nu hadde den anndra ungen smsat och sakt att jag ska be om ursäkt annars ringer jag hem till dig min dotter svarade ring du jag är ite rädd nu ville jag ringa i gentligen min dotter vill inte det men det kan ju inte forsätta så här min dotter gråter varge kväll nu har hon stänkt av telefonen hon orkar inget mer hon sover nu.men jag kan inte sluta tänka på allt detta min dotter är så glad att hon har träffat en kille men nu vill dem anndra tjejerna att hon ska göra slut med han som min dotter inte är med han på rasterna inte ska hon behöva hänga han i byxorna hela tiden och vad har dem med det o göra jo dem vill förstöra.
Jag är så uppriven vet inte vad jag ska göra
är jag ensam om detta.ska jag behöva flytta en gång till för min 12åriga tjej inte mår bra jag vet inte vad jag ska göra jag blir bara förbannad och ledsen kan någon hjälpa mig eller ha nått förslag åt mig:cry:::devil:
 
Sv: problem med skolan o barnen

Förlåt, men det går inte att förstå vad du skriver.

Din dotter är mobbad och mår dåligt, och på möte med rektorn säger skolsköterskan att det är pga din sjukdom som dottern mår dåligt?

Klasskompisar som mobbar via sms?
Ge henne ett nytt nummer som hon inte ger ut till klasskompisarna.

En pojkvän som hon är glad över och tycker om?

Försök att andas lite, tänk efter och skriv en gång till. Som det är nu är det oläsligt. tyvärr.

/Migo
som bytte klass 8 ggr på 12 år pga mobbing.
 
Sv: problem med skolan o barnen

Det är så mycket i ditt inlägg som jag vill protestera emot att jag inte riktigt vet vart jag ska börja.

Varför skriker du på skolsyster? :eek: Du är ju en vuxen människa som har förmågan att tala seriöst och vilja reda ut problemen.

Kan dottern inte byta till en annan skola? Om hon har en pojkvän är det ju knappst hela klassen eller skolan som mobbar henne?
 
Sv: problem med skolan o barnen

Jag är ledsen över att säga det men ditt inlägg ger intryck av att du inte är särskilt balanserad själv och det får såklart skolpersonalen att reagera.

Tänk över ditt eget agerande och hur det kan påverka din dotter negativt. Tyvärr har jag sett mer än en gång hur föräldrarnas beteende, hemmiljön etc är det som skapar problem för de barn som blir mobbade. Att mobba är aldrig rätt, det är avskyvärt, men många gånger drabbar det barn som inte passar in, inte har fått lära sig att delta i det sociala spelet. Klart att man ska byta skola och stötta sina barn om ingenting hjälper och om skolan inte agerar men att som förälder skrika och bete sig löser inga problem. Att flytta ifrån problemen är kanske inte alltid lösningen, barn behöver ju trygghet och stabilitet i tillvaron.
 
Sv: problem med skolan o barnen

"Dottern" behöver gå till kuratorn och prata. Något är fel. Det går inte att säga så mycket mer med denna text. :idea:
Rollskiftena lyser igenom så det är ganska svårförstått.
 
Sv: problem med skolan o barnen

Finns det ingen annan skola i närheten där hon kan få gå?
Inte ska hon behöva må dåligt över att gå till skolan.
Den där skolsystern verkar ju rent otrevlig också.
Du och din dotter har inte gjort något fel alls.
Fast har faktiskt sett det många gånger där just skolsystern mobbar eleverna och är rent elaka. Har själv varit utsatt för det.

Vad säger lärare och rektorn då?
Kan det vara ide att ta upp det på föräldramöte?
Starta anti mobbingteam?
 
Sv: problem med skolan o barnen

Vad säger lärare och rektorn då?
Kan det vara ide att ta upp det på föräldramöte?
Starta anti mobbingteam?

Alla skolor måste följa detta!

*kl*
Till TS:
Det verkar som skolan redan är informerad om din dotters situation och att problemet har behandlats "på högsta skolnivå". Tycker du att detta möte inte ledde till någon förbättring, ta kontakt med klassläraren och be om ett nytt möte.
 
Sv: problem med skolan o barnen

Ja eg ja men gör dem det?
Tycker dem flesta lärare bara blundar och låtsas inte se att en elev blir mobbad. Eller så är det lärarna själva som mobbar eleven. Har själv varit med om det.
 
Sv: problem med skolan o barnen

Oki ska förtydligare lite gran va bara att jag började gråta av det jag skrev ang dessa problem,
börjar nu.
våra barn böt skola för två år sedan trivdes inte direkt kännde att dem va utanför och utfryst,går bättre med pojken så i det hela så handlar detta om min dotter.går till skolan kommer hem spyr ut galla att alla e elaka dem glor kallar glåp ord mm jag tog direkt tag i läraren och hon tyckte allt fungerade så bra, det började sen att jag va tvungen o hämta dottern i skolan 2dagar i veckan hon bara grät o hadde onnt i magen,sen böt dem lärare det blev lite bättre och fick till baka själv förtroendet glad och börga vara med alla.sen böt dem lärare i gen och dottern börgade få onnt i magen i gen och grina gick ner i vikt.
sedan kom det en ny rektor på skolan nu äffter 2år verkar relatift bra så vi fixade ett möte och alla lärare va där plus sjuksköterskan,när vi hadde pratat klart så kom vi överens att dottern skulle gå hos kuratorn på skolan och dem ska se till rastvakterna är med på aktiviteterna,
sedan ville skolsköterskan ha någr ord med mig det va väl oki tycker jag,Då säjer den J^`la apan att jag ska ha i åtanke att hon funderar på annmäla oss för min dotter mår psykiskt dåligt på grund av mig VAAAAAAA sa jag gick bara därifrån,åkte hem och ringde sjukhuset bupp och fick tid med dem och då hadde skolsystern sakt att hon såg att hon mådde ej bra för min del har dottern sakt det nej det hadde hon inte hur fan vet man det då?hon har ju inte sakt det hon blev bara förbannad att skolsköterskan inte fattar att det är skolan hon inte mår bra av,började i dag i gen samma skit orkar snart inte,har ingen o vända mig till har alldrig hafft med sociala någon gång jag skulle kunna göra vad som hälst men vet ej vad jag ska göra,flytta ja det vill dottern men nu e det jätte stora problem som dottern har skaffat kille,ja jag är dålig på formelera mig jag vet:confused:
 
Sv: problem med skolan o barnen

barn behöver trygghet det är vel för f-n inte stanna kvar och låta den ha ett h-lv-t- jag flyr inte men vakna 2år o noll nu på samma ställe.i dag är lärare rädda för kretik mm fegisar:devil::cry:
 
Sv: problem med skolan o barnen

hej alla som har skrivitt fölåt att jag e dyslekter för jag skriver som en kråka,
Men jag får många funderingar på vissa som har skrivitt till detta.
ang byta skola ja men det e inte säkert att det går bra där heller ja inte f-n vet jag.
Skriker på skolsystern jag du som skrev det ska bara veta hur fa-n hon beter sig ingen tål henne skator finns det många om.
Min dotter har gått hos en kurator i skolan men nu har dem dragitt in på henne så nu slutar hon med.så nu finns det ingen mer där så nu får vi åka 14mil till bupp.
Att jag ej e balanserad det har jag varitt länge men i bland kan man ge upp även som mamma.Vad då inte fått lära sig sociala spelet vi har alldrih hafft detta problem förut från vi flyttade upp hit,sen att hon har pojkvän att hon ej e ensam då jo för hon känner sig det vad ska man göra.
:cry:åter i gen fölåt att jag skriver som en kråka
 
Sv: problem med skolan o barnen

Ja eg ja men gör dem det?
Tycker dem flesta lärare bara blundar och låtsas inte se att en elev blir mobbad. Eller så är det lärarna själva som mobbar eleven. Har själv varit med om det.

Jag tycker ditt inlägg är ett fult påhopp på lärare. "De flesta" är faktiskt många...
Jag jobbar idag inte som lärare i vanlig bemärkelse utan arbetar med lärare och skolledare. Jag kan upplever att de allra flesta lärare både ser och hör och gör vad de kan. Det brister däremot, enligt mej, i både kunskap och resurser hur man ska hantera mobbningen. Det är dock inget specifikt för skolan utan för samhället stort. Idag är det ok att mobba i arbetslivet och i tex tidningar. Dagligen sker mobbing i tv-såpor, på internet etc. Att då säga att lärarna blundar och inte låtsas se eller själva mobbar är en grov anklagelse då du antyder att den är medveten. Har du belägg för att "de flesta" gör så, så är du medskyldig till mobbingen om Du inte anmält dem anser jag.

Det finns lärare som blundar, det finns lärare som inte väljer att se och det finns lärare som mobbar MEN om DU vet vem och inte anmäler är du medskyldig!

Så länge som DU väljer att vara tyst, dvs blundar och inte låtsas se så kommer det ju att fortsätta. Och så länge som du och andra fortsätter att kritisera "de flesta" så tar ingen er på allvar då vi som är mitt i det, vet att så illa är det inte.

En anmälan till Skolförvaltningen, till SOC eller till rektor på skolan med ngn typ av förklaring av vad som hänt gör att de måste kontrollera det. Vill man vara anonym så går det bra, det är bättre än inget.
 
Sv: problem med skolan o barnen

Tror faktiskt inte det är så enkelt som du skriver. När man blir utsatt som förälder till ett mobbat barn så är man många gånger helt utelämnad. Många skolor har antimobbing plan men tyvärr så är det alltför många skolor som inte har arbetat sig in i de planerna ännu. För många elever på lärarna gör att lärarna är trötta och utarbetade,och därmed mycket av icke skolarbete som blir lidandes däribland mobbing. Att strida mot mobbing i en skola är ett stort och hårt arbete för en förälder och känner man då inget stöd från lärare så är det oerhört svårt att kämpa ensam.
 
Sv: problem med skolan o barnen

Tror faktiskt inte det är så enkelt som du skriver. När man blir utsatt som förälder till ett mobbat barn så är man många gånger helt utelämnad. Många skolor har antimobbing plan men tyvärr så är det alltför många skolor som inte har arbetat sig in i de planerna ännu. För många elever på lärarna gör att lärarna är trötta och utarbetade,och därmed mycket av icke skolarbete som blir lidandes däribland mobbing. Att strida mot mobbing i en skola är ett stort och hårt arbete för en förälder och känner man då inget stöd från lärare så är det oerhört svårt att kämpa ensam.

Absolut är det jobbigt. INgen tvekan om saken. Beror självklart på vilken roll man har också.
Men jag tror inte man kommer ett dugg längre, utan tvärtom det blr bara värre genom att skriva i ett sådant här forum att "det flesta lärare". Då intalar man ju sej själv att det är lärarnas fel, deras ansvar. Hallå...
Så är det inte. Det finns de som inte orkar men det är inte så enkelt att det bara är skolan. Titta bara här på Buke. Mobbing sker och ibland öppet. Vi accepterar det ibland, ibland inte men hackar gärna på vissa grupper tex lärarna. Men OM man nu anser att lärarna agerar fel så stjälper det bara att gnälla så här. Gör någonting. Diskutera med politiker (som vi valt) och diskutera med skolorna. Ta ansvar!

Sen ang mobbingplan. Så många föräldrar som anser att den ska tolkas på ett sätt och personal på ett annat. De är inte enkelt. Men vem har sagt att det ska vara enkelt?
 
Sv: problem med skolan o barnen

jag menar inget påhopp för lärarna absolut inte jag kan sätta mig i deras sitvation jag med,

Men jag har även pratat med vissa föreldrar som fryser ut min dotter men dem tar inte annsvar då har jag försökt med det,

Sen har skolan sakt att det har alldrig funits mobbing på den skolan men min grannes tjej har varitt mobbad i 6år där och inget har hänt,

När vi flyttade hit så frågade jag dem om dem va med typ anti,mobbing det hadde dem varitt men behövdes inte,

skolan lovade vissa saker på förra mötet men har ej hållt detta då blir man ledsen,

saken är att det e bara inte min dotter det finns en tjej till men hennes mamma har försökt i flera månader och tagitt upp detta med skola föreldrar men det händer inget,

Nu ska jag på möte i skolan i veckan och får se vad dem säjer och vad dem tycker,

diskutera med politiker skrev du du måsste skoja vad skulle dem göra lägga ett papper till i högen och ta taxin för flera tusen nej tack jag unnar dem ej en femma på frimärke att skicka ett brev.

Men som sakt jag vill inte göra på hopp men jag utalar mig säkert så men jag skriver bara vad jag tänker,

jag skulle bara veta om anndras barns föreldrar har gjort som har haft barn som har varitt mobbade,:cry:
 
Sv: problem med skolan o barnen

Men kan inte du och föräldrarna till den andra mobbade flickan gå ihop och tillsammans tjata på skolledningen att agera.

Sen undrar jag vad din dotter gör på fritiden? Har hon intressen som bygger hennes självkänsla så att hon mår bra i sig själv utanför skolan?
 
Sv: problem med skolan o barnen

:crazy::crazy:Till ramona.min dotter rider på fritiden sen åker hon ner till sina gammla kompisar men det e ju 40mil tyvär.
Från vi flyttade upp hit så har hon dåligt själv förtroende som hon alldrig har hafft jag försöker att stärka upp det .
Min dotter säjer till oss och bupp att allt är bra så länge hon e innan för tomtgränsen då e det ju fel jag vet inte vad jag ska göra,
Det posetiva nu e att hon har kille så hon e ju gladare i dag hadde hon vart med sin kille och hanns vänner men själv klart vill hon ha vänner från klassen och samma ålder:crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 890
Senast: tanten
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 936
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 413
Senast: Treo
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
4 136
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp