Problem med mp3-spelaren - snabb hjälp snälla!

Yukionna

Trådstartare
Har suttit och lagt in musik i mp3-spelaren hela kvällen nu. Datorn visar ett meddelande när det inte får plats mer, ca 130 filer (tror jag) gick det in. Men sen när jag kopplat loss spelaren och sätter igång den så finns det bara 99 filer däri:confused:.
Varför gör den så? Jag menar om datorn säger att det går in 130 så borde det väl göra det? Det är 512mb på spelaren.

Vore jättesnällt om nån ville hjälpa för jag ska iväg i övermorgon och vill ha lite musik med mig...

Sv: Problem med mp3-spelaren - snabb hjälp snälla!

Exakt hur många som går att lägga in kan man ju inte beräkna iom att alla filer är olika stora, det är storleken (minnet) som begränsar - inte antalet.

Jo, jag vet, men när man ska lägga in filer via datorn, då kommer det ju upp ett fönster och där står längst ner i hörnet hur mycket utrymme som finns kvar. 494 mb gick det in allt som allt och det var ca 130 låtar. Men som sagt, på själva spelaren är det bara 99. Vart de andra låtarna tagit vägen har jag ingen aning om... För man tycker ju att datorn ska visa rätt?

Kan det vara fel filformat på de 30 låtarna?
Kanske skadade filer?

Om du kopplar in mp3-spelaren till utforskaren, ser du alla filer då? Går det att spela dom från mp3-spelaren?

Låter ju skumt, men säger som Zaga, det kan ju vara filer som åkt med som är skadade eller icke kompatibla för uppspelning.

Låter som att det är vbr-komprimerade låtar eller dyl som du har. Att dämma av utrymmet på din mp3 så är den tämligen gammal och således så årder inte säkert att den har stöd för vbr.

Om du fört över hela album du laddat ner kan det vara så att det följt med t.ex. bilder på skivomslag etc.

K.L.
Svarar alla samtidigt:
Först och främst, tack för hjälpen:laugh:!

Jag fick till slut tag i en annan, lite nyare mp3 med 2GB utrymme och på den funkar alla låtarna. Den gamla fick jag för några år sen, så det kan mycket väl hända att den inte är kompatibel med filerna. Fast i och för sig är det bara lite äldre låtar ändå, de flesta har jag haft länge i datorn, så det är ju lite skumt... Låtarna är mp3-filer och WMA-filer. Det senaste är väl nåt nytt format? Många låtar som tidigare var mp3-filer verkar ha ändrats för ett tag sen till WMA.

Men jag tänkte på en annan sak. Spelade in några låtar på en cd för att ha i bilen och det står ju på cd'n att det får plats 700mb. Men ändå är det bara 80minuters speltid som får plats och den sammanlagda storleken på alla låtarna som går in är långt ifrån 700mb.
Det är kanske nåt liknande med mp3-spelaren? Att det finns ett visst antal minuter och sen är utrymmet slut?

WMA = Windows Media Audio alltså inget nytt, men som sagt stödjer inte alla MP3-filer dem.

Angående CD så är det max 80min och max 700MB, men eftersom att det inte är samma filtyper för mp3 så gäller det bara storleksbegränsning inte antal. Det har med komprimering att göra.

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 197
IT & mobiler Hoppas det är någon Mackunnig här inne som vill hjälpa mig. Jag skaffade en MacBook Pro för ca 1 år sedan. Har varit supernöjd och...
Svar
2
· Visningar
1 125
M
IT & mobiler Jag har ett problem, jag skulle vilja lägga in film på min dator, som jag filmat med min Ericsson w715 (tror jag den heter)...
Svar
8
· Visningar
3 903
Senast: Sonic76
·
M
IT & mobiler Hejsan! Jag har en Samsung YP-U3 mp3 och får med ett installationsprogram till datorn för den. Det heter Samsung Media Studio. Nu är...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden