Sv: Problem med hyresgäst
Heja dig,bra gjort! Sådana hyresgäster ska ha en fot i ändalykten omgående! Vill råda dig att låsa in sånt som är ditt tills hon flyttat. Stod i ett stall där en blev utkastad av liknande skäl. När hon flyttade sin häst försvann även en hel del saker som tillhörde oss andra. Mitt Stubben-träns t.ex, en annan tjejs sadel, några täcken osv. Hon flyttade förstås en dag när stallägaren var på jobbet...
I nästa kontrakt skriver du in dels att uppsägning med omedelbar verkan om kontraktet ej följs samt att för varje dag du behöver städa upp efter inackorderingen tas avgift á typ 20 kr ut på nästa stallhyra. Jag skickar faktura på stallhyran varje månad eftersom el, avmaskning etc tillkommer på hyran så det är lätt att plussa på. Denna extraavgift fick snabbt slut på allt slarv. Sen byter vi ibland så har ngn bråttom kan jag fixa åt dem mot att de tar mina hästar vid ett annat tillfälle. Vi har en bok där vi skriver upp sånt, funkar skitbra. Om man kommer hem sent är det underbart att någon redan har mockat etc.