Ja jag försöker tänka så när sorgen blir överväldigande. Vi hade en fin symbios jag och han, han behövde mig och jag behövde honom precis lika mycket.
Ja så oändligt sorgligt. Allt för att tjäna pengar. Även fysiska defekter som fanns hos pappan nedärvdes till min.
Man kan aldrig vara säker på att något avtal efterlevs. Som en bukefalist brukar skriva, det är skillnad på att ha rätt och att få rätt men jag tänker att om vite finns så minskar kanske iallafall risken något för att han ska bli vandringspokal.
Jag är ingen jurist, det juridiska är andra bättre på men jag tänker mig en återköpsklausul i kontraktet där det framgår att en rejält vite ska utgå om det inte efterföljs utan hunden säljs vidare. Man ska dock vara medveten om att det kan få en bra köpare att dra öronen åt sig. Hur man än vänder sig har man rumpan bak
Det bästa hade såklart varit om det hade funnits någon i bekantsskapskretsen som ville ta sig an honom så att ni hade vetat att han inte hade sålts vidare. Samtidigt, en död hund lider inte. Det är det vi som står kvar som gör.