Problem Klöser på tapeterna

H

Half moon

Har ett stort problem med min 6månaders honkatt hon förstör lägenheten. Detta problem har jag haft i ca 1,5 mån. Hon drar bort bitar från tapeterna och klöser. Tillrättavisar henne så fort jag ser henne göra det. Men jag är ju inte hemma hela tiden.. Jag har en 1.5årig hankatt som inte har dessa tendenser överhuvudtaget. De trivs bra ihop och busar o leker mycket =) Jag har ett stort klösträd som de använder flitigt.En bekant har ett halvsyskon till min katthona och denna har totalförstört tapeterna hos dem... Någon som har tips då mina ideer har tagit slut.
 
Sv: Problem Klöser på tapeterna

När mina var kattungar och klöste på listor, bordsben mm så tog jag på pressad citron, fungerade jättebra. Även tabasco sägs hjälpa. Vet inte hur tapeterna blir, men det är inte roligt att få dem förstörda heller, lycka till.
 
Sv: Problem Klöser på tapeterna

Det blir dyrt om inte annat när man bor i hyreslägenhet.. Vitpeppar har jag testat o det fungerar ett tag.. men då tar hon bara ett nytt ställe
 
Sv: Problem Klöser på tapeterna

Testa använda Feliway spray. Läste någonstans att ett sådant beteende kan vara ett tecken på stress hos katten, dvs klösning på öppna områden tex soffa, vägg mm handlar inte om vässa klor inför jakt typ, utan ett stressat betende. Kanske honan håller på komma i löp ?

Nu vet jag inte om detta stämmer ang stressen och klösningen, men i ditt fall hade jag nog provat Feliway för det är ju så förbenat trist att tapetsera om..och så kanske samma sak händer igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp