Zoo
Trådstartare
Jag har problem med mitt 10 åriga sto som har varit i min ägo i snart 2 månader. Ett av problemen som hela tiden upp står är vid hantering, när hon ska borstas. Står hon uppbunden blir det pecis som att hon får panik. Hon kan göra ko sparkar, bits och trycker upp en mot väggen. Binder man upp henne mer blir hon ännu värre. Självklart finner jag mig inte att hon ska hålla på så när man hanterar henne och då klappar jag till henne (självklart inte i ansiktet) men då blir det som att hon ska ge igen och lägger öronen bakåt och visar sina huggtänder. Men när man tar ut henne och borstar samtidigt som hon står och betar är det inga som hällst problem!
Ett annat problem är när man ska lasta henne, så fort luckan fälls ner eller att man bara kör fram transporten står hon och skakar och svätten bara rinner på henne. Det brukar ta mellan 10-30 minuter att få inne henne också.
Men när hon väl är inne är hon lugn fast svätten rinner fortfarnade.
Någon som har några tipps och idéer om hur man ska få henne tryggare och snällare???
Ett annat problem är när man ska lasta henne, så fort luckan fälls ner eller att man bara kör fram transporten står hon och skakar och svätten bara rinner på henne. Det brukar ta mellan 10-30 minuter att få inne henne också.
Men när hon väl är inne är hon lugn fast svätten rinner fortfarnade.
Någon som har några tipps och idéer om hur man ska få henne tryggare och snällare???