Problem är till för att lösas

A

Alpin87

Det har gått jättebra med vovven, fram tills i natt. Hon bajsade inne. Hon är jätteduktig för övrigt. Det började bra, hon är busig och underaktiverad bara men vi går promenader och leker med henne.

Kan det vara så att hon börjar vara rumsren i ett nytt hem men sen börjar göra ifrån sig inne mer eftersom?

:crazy:
 
Sv: Problem är till för att lösas

Var är hunden på natten??
Hur var hunden rastad innan nattningen??

om Ni rumsrenhetstränar hunden som en valp kommer problemen släppa...dock har en hund kissat på mattan så är det svårt att få bort och den kan gå dit igen o igen...

mitt tips är att gå till sängs med en välrastad hund som innan rastningen ätit sin kvällsmat (1-2 timmar innan). gå tills hunden både bajsar o kissar...

Stäng av lgh/hus under natten så hunden får var i ett rum + hall eller endast ett rum. låt natten var max 8 timmar o ut o rasta hunden direkt igen...se till att båda behoven görs...hem

gå ut med hunden så fort den verkar springig, nosig, stressad o belöna alla behov ute...

oj detta blev långt men lycka till...håller tummarna för success =)
 
Sv: Problem är till för att lösas

det behöver inte tas så allvarligt, ibland går det lite upp och ner innan hunden är helt rumsren och benägen att säga ifrån när det trycker på där bak:angel: . Ge henne lite tid.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp