Probiotika/Pro-Paste

MiaMaria

Trådstartare
Någon som vet skillnaden mellan dessa två, eller är det så att Pro-Paste innehåller Probiotika??

Någon som använt någon eller båda preparaten till häst med dålig mage?

Sv: Probiotika/Pro-Paste

Jag fick Pro-paste till min häst när han hade diarre, den innehåller levande bakterier men den hjälpte inte. Probimin hjälpte snabbt!

Jag har gett min häst Pro-Paste i en vecka nu. Det har blivit något bättre, men inte hjälpt helt. Vad är Probimin? Är det receptbelagt?

Nej, du beställer på top-speed.se. sök på probimin så får du fram massor!

Ja, jag har hittat det. Jag har pratat med min veterinär också som hade en del andra tips på var jag kan få tag på det. Får se om jag kan hitta det på närmare håll, eller om jag måste skicka efter. Hittar inget pris på hemsidan. Men du kanske vet. Bäst att pm'a i så fall.

Fick också veta att Probiotika är en beståndsdel i Pro-Paste och Probimin.

Tack för tipset!!

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 435
Senast: Stergo
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka