Pro 4 Life ?!

Sar

Trådstartare
Har någon hört talas om detta och om det verkligen ger någon effekt?

Så här står det i reklamen;

"Engångsprodukt för nyfödda föl som ges direkt efter födseln. Innehåller antikroppar viktiga för fölet vid de första kritiska dagarna i dess liv. Antikroppar mot corinebakterie, rotarvirus, e-koli samt salmonella. Dessutom innehåller den probiotika för magen. Ger den bästa tänkbara starten för det nyfödda föet.
Engångsspruta, 279 kr

Ges inom de tolv första timmarna. Helst delas sprutan upp i fem doser."

Sv: Pro 4 Life ?!

jag undrar bara VARFÖR?
Om fölet får i sig råmjölken från stoet, så snart som möjligt efter fölningen, så får det i de allra flesta fall i sig precis ALLT de behöver....

Just därför blir jag så förvånad! Jag visste inte att det fanns ett sådant medel och vet heller inte (avelsamatör som jag är:o) om det verkligen skulle vara o.k. att spruta ett nyfött föl i munnen om medlet smakar illa? Man vill ju inte gärna att den lilla får en dålig start med människan heller...

Har någon hört talas om detta och om det verkligen ger någon effekt?

Så här står det i reklamen;

"Engångsprodukt för nyfödda föl som ges direkt efter födseln. Innehåller antikroppar viktiga för fölet vid de första kritiska dagarna i dess liv. Antikroppar mot corinebakterie, rotarvirus, e-koli samt salmonella. Dessutom innehåller den probiotika för magen. Ger den bästa tänkbara starten för det nyfödda föet.
Engångsspruta, 279 kr

Ges inom de tolv första timmarna. Helst delas sprutan upp i fem doser."

Kanske att använda vid de fölningarna som inte slutar så lyckligt??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka