Privat sfär Åkesson?

Det är gränsfall där.
Han har erkänt att det blivit för mycket.
Och kanske att han tappat kontrollen, han hade inte koll på hur mycket han spelat för.
Samt först att han behöver hjälp, men det tog han tillbaka sedan.

Finns det ett missbruk så lär det visa sig, i annat fall finns det människor i hans närhet som vetat men inget sagt/inte agerat och då brukar inte sällan en blottande händelse likt denna innebära att det händer något.

Fast objektivt så har Jimmi ett missbruk, hen spelar bort maten på bordet för sitt barn och sambo, sambons pengar och spelandet har sociala konsekvenser.

Vad i detta är inte missbruk?

Jag frågade dig om spelet gett dem skulder/dålig kreditvärdighet men fick inget svar.
Dina svar är enbart spekulativa.
Antingen vet man bestämt eller så vet man ingenting.

Jag frågade dig om spelet gett dem skulder/dålig kreditvärdighet men fick inget svar.
Golit har inte en susning, hen vill bara vara provokativ. Hen är mycket anti SD och älskar AFA.

• Gilla
Reactions: No1
Jag vill inte svara för Golit, men komma med min erfarenhet.
Jag har träffat massor av människor som spelar för mycket. I olika miljöer. Och gjort så i 20-25år. Kan säga att alla som spelar med den sortens belopp sitter alla i skiten på ett eller annat vis.

Jag har träffat massor av människor som spelar för mycket. I olika miljöer. Och gjort så i 20-25år. Kan säga att alla som spelar med den sortens belopp sitter alla i skiten på ett eller annat vis.

Detsamma kan ju i så fall sägas om Gudrun allas vår F!.
Det tar många år att bryta ett beteende.

Det finns goda skäl att tro det fetstilta även gäller JÅ, oavsett om det handlar om ett regelrätt missbruk vars grundproblematik är direkt eller indirekt knuten till spelandet.
Det jag opponerar mig mot är anklagelser utifrån spekulationer.

Känner man att man inte vill missa tillfället att anklaga eller ingå i ett drev gentemot någon så bör det enligt konstens alla regler iaf vara anklagelser som stämmer utom rimliga tvivel.

Det här avslöjandet runt JÅ får man hoppas "någon" går till botten med. Det måste göras och jag hoppas att det olyckliga tillvägagångssättet för avslöjandet inte tar uppmärksamhet från sakfrågan.
Det vore ju tämligen trist om signalerna nonchaleras så JÅ till slut gör en GS. Fast biourineringens motsvarighet gällande spel då ;)

Det finns goda skäl att tro det fetstilta även gäller JÅ, oavsett om det handlar om ett regelrätt missbruk vars grundproblematik är direkt eller indirekt knuten till spelandet.
Det jag opponerar mig mot är anklagelser utifrån spekulationer.

Känner man att man inte vill missa tillfället att anklaga eller ingå i ett drev gentemot någon så bör det enligt konstens alla regler iaf vara anklagelser som stämmer utom rimliga tvivel.

Det här avslöjandet runt JÅ får man hoppas "någon" går till botten med. Det måste göras och jag hoppas att det olyckliga tillvägagångssättet för avslöjandet inte tar uppmärksamhet från sakfrågan.
Det vore ju tämligen trist om signalerna nonchaleras så JÅ till slut gör en GS. Fast biourineringens motsvarighet gällande spel då ;)

Blunda nu och föreställ dig: Hur tror du media hanterat detta om det gällt Annie Lööf?

Blunda nu och föreställ dig: Hur tror du media hanterat detta om det gällt Annie Lööf?

Tror? Ingen aning.
Jag har ingen inblick i när media undviker i att släppa nyheter som kan ha sensationsvärde.

En okvalificerad ombedd gissning säger att de hade släppt nyheten - den säljer - och gud ska veta att journalisterna måste dra in pengar eftersom en efter en blir utan arbete.

Frågorna att ställa är:
Hade de ens kommit på Annie Lööfs spelmissbruk? Dvs hade de ansträngt sig för att leta reda på det? Hur djupt och intensivt gräver dem i toppstudentens till synes fläckfria liv? Annie Lööf i sig säljer inte direkt, folk är inte jätteintresserad av centerledaren.

Hade media släppt nyheten dagen innan valet eller hållit på det?
Vilken vinkling hade nyheten fått?
Hade de tagit kontakt med Annie först och bett henne kommentera etc

Oavsett så spelar det ingen roll, min ståndpunkt har inget med personerna att göra. Det här är något jag applicerar på livet jag själv lever, privat som professionellt och för mig är det viktigt att inte döma på indicier och spekulationer.
OCH ska någon dömas så ska det vara för rätt sak.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka