Privat sfär Åkesson?

Vad folk, politiker och annat kreti och pleti gör med sina eget intjänade och skattade pengar är väl noll och inget nyhetsvärde i kan jag tycka. Man får liksom slösa bort slantarna hur som helst och på vad man vill som är lagligt lika väl som man får gneta, leva på nudlar och spara ihop till att ha miljoner på kontot bara för att ha den.

Vad det gällde Mona så publicerade aldrig EKOt orsaken.
Men eftersom politikers ekonomi är intressant så:
"Exempelvis publicerade aldrig Ekot att M man spelade bort enorma summor på Solvalla och det var en av anledningarna att M hade svårt att betala sina räkningar och fick använda statens kontokort som buffert och M var oerhört nära att bli statsminister."

om det är sant?
Vad vet jag, men ryktet förtäljer så....

Men hur ska du ha det? Antingen drar vi gränsen för där ett någorlunda stort brott har begåtts, eller drar vi gränsen där ett karaktärsproblem/värderingsproblem har visat sig. Och att dra en parallell mellan psykakuten med ett spelbolag när det gäller förväntningar på sekretess låter helt fullständigt befängt i mina öron.
Inte i mina. Som privatperson förväntar jag mig att vara just det, privatperson.

Sambons deklaration kära du. Om nu Jimmi spelar bort maten på bordet och hon har föräldrapenning, så ligger det nära till hands att man fifflat med hennes arvoden/fp för att kunna sätta lite champange på bordet hemma i casa Aakesson
WOW här har vi vilda spekulationer :D. Själv tror jag att det var en utomjording som gav honom pengarna, ev. jultomten.

Aakesson sa det själv till radion att han spelat bort sambons pengar. Vilket han formellt sett inte har rätt att göra.

Politiker ska skärskådas men inte genom att använda information som kommits över pga att någon begått brott.

Källor ska normalt sett inte efterforskas, men i det här fallet hoppas jag att man löser vem det är som läckt företagshemligheter och att den eller de ställs till svars på Malta och inte här.
Och eftersom jag varken brukar narkotika eller spelar samt att jag fortfarande brukar inte missbrukar alkohol så beror min avsmak för medias beteende och de läckande individernas helt enkelt på att det är ett klart felaktigt beteende.

Jag tycker detta är fel men samtidigt inte hela världen även om nyhetsvärdet är noll intressant.

Jag kan emellertid anse att anklagelserna om att JÅ är spelmissbrukare är rätt fula. Syftet är att diskreditera lite ytterligare men på vilka grunder?
Faktum är att han inte behöver vara spelmissbrukare så man kan väl vänta till missbrukarstatusen är fastställd av någon som har befogenhet att yttra sig i frågan.

på grunden av att han spelat bort hela lönen.... och mer än hela lönen.

om nån supit upp hela lönen och mer än det och låtit sambon och barn svälta hade man normalt sett det som missbruk. Missbruk är när ett beteende med får konsekvenser för hen själv eller närstående.

på grunden av att han spelat bort hela lönen.... och mer än hela lönen.

om nån supit upp hela lönen och mer än det och låtit sambon och barn svälta hade man normalt sett det som missbruk. Missbruk är när ett beteende med får konsekvenser för hen själv eller närstående.

Man får se till hela den ekonomiska situationen. Vet du något om den? Är det redogjort i detalj?
Hur länge har han spelat? Hur ser spelmönstret ut? Är han frekvent eller periodare? Vilka pengar handlar det om? Har familjen skulder och låg kreditvärdighet? Etc

Jag vet absolut ingenting och har inte grävt heller.

Poängen är att jag bara sett antaganden, inget erkännande och ej heller någon närstående/vårdgivare som läckt.

Varför ska man se till mer än att Aakesson spelat bort mer än hela lönen och sin sambos pengar?

och om man nu ska fundera över on Aakesson förtrycket sin sambo och tar hens pengar är det väl bra om det granskas?

okej, golit har befogenhet och uttalar sig, Jimmie är spelmissbrukare. Rimligen kommer Soc-tanterna i hens hemkommun fram till samma sak då utredning inleds.

Poängen är att jag bara sett antaganden, inget erkännande och ej heller någon närstående/vårdgivare som läckt.
Jodå Åkesson har varit helt öppen med sitt spelande och "erkänt" eller vad man skall kalla det.
Han pratar i alla fall om det i TV.

Problemet är att om man skall sköta ett land så kan man inte spela med någon ekonomi alls.
Det är inte så man blir rik eller får statsfinanserna att gå ihop.
Att spela för så stora pengar visar på dåligt ekonomiskt omdöme.

Så min största kritik mot SD kvarstår - de kan inte räkna.

Varför ska man se till mer än att Aakesson spelat bort mer än hela lönen och sin sambos pengar?

och om man nu ska fundera över on Aakesson förtrycket sin sambo och tar hens pengar är det väl bra om det granskas?

Jag anser att det är oprofessionellt och förtal att, grundlöst eller utifrån spekulativ misstanke och spekulation, anklaga människor för än det ena eller för det andra.
Helt klart gränsöverskridande att dessutom göra det för egna syftens skull.

Det går att utreda om det föreligger ett missbruk.
Jag anser att man går den rätta vägen innan människor börjar ge varandra missbruksetiketter.

Jodå Åkesson har varit helt öppen med sitt spelande och "erkänt" eller vad man skall kalla det.
Han pratar i alla fall om det i TV.

Problemet är att om man skall sköta ett land så kan man inte spela med någon ekonomi alls.
Det är inte så man blir rik eller får statsfinanserna att gå ihop.
Att spela för så stora pengar visar på dåligt ekonomiskt omdöme.

Har han erkänt att han spelar eller att han har ett okontrollerat spelande dvs missbruk?
Viss skillnad.

Har han erkänt att han spelar eller att han har ett okontrollerat spelande dvs missbruk?
Viss skillnad.
Det är gränsfall där.
Han har erkänt att det blivit för mycket.
Och kanske att han tappat kontrollen, han hade inte koll på hur mycket han spelat för.
Samt först att han behöver hjälp, men det tog han tillbaka sedan.

Fast objektivt så har Jimmi ett missbruk, hen spelar bort maten på bordet för sitt barn och sambo, sambons pengar och spelandet har sociala konsekvenser.

Vad i detta är inte missbruk?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka