Prisvärda och bra ylletäcken

Sv: Prisvärda och bra ylletäcken

Bästa ylletäcket med gjordar har Finntack, travmärke. Tjock härlig ull som håller hästen varm och sitter på plats. Kostar nog runt 1000 lappen men håller i många många år:laugh:

Har även köpt ett annat ylletäcke med gjordar på Mantorpstravshop för 500 spänn. SKitsnygg, tjockt och helt i ull med gjordar, det kallar jag prisvärt:banana:

Domani har snygga och prisvärda ylletäcken, vet dock inte om de har med gjordar. Hööks täcken ger jag inte mycket för. Dålig passform och alldeles för dyra med tanke på deras dåliga kvalitet!

Kollade in där, men de hade sådana mer liknande "vara fin i" täcken med guldfläta bak o s v, det känns ju lite onödigt som undertäcke. Flätan lär ju bli totalmosad under regntäcket :D

Fast de har vanliga marinblåa med vit passpoal också utan svansfläta, skitbra och prisvärda!!

Jag har horse comfort ulltäcke. Har omlottknäppning fram. Kostade runt 500kr

*kl*

Dessa har jag o mamma som hagtäcken efter ridning (otäckade hästar annars): http://www.scan-horse.com/?action=showpicture&parent=695&imageId=1068&lang=s&gallery=695&page=337

Helt underbara! Sitter som en smäck :love: Både till mammas flb-korsning med brett ansatt hals och till min spinkiga 4-åring. Stoet har brunt i 145 och valacken svart i 135.

Inte använda så mycket men är tjocka och täta och känns väldigt robusta. Inte stela och "konstgjorda" som många ulltäcken man känner på.

Köpte våra på en affär i närheten för under 800 kr (745 kanske?).

Exklusive horseware sydde upp åt mina hästar, skräddarsydda, enkla i marinblå ull med gulblåpasspoal i kanten, metallknäppe fram. Jag valde helt utan gjordar men man kan säkert få med gjord också. Mina gick på ca 750kr st till A-ponny och D-ponny. De gör ländtäcken i samma stil.

Jag gillar dem skarpt! Ett bra tips är att ring och beställ istället för att ta beställningen via hemsidan.

oj oj OJJ! :d
*nej Lollo, inte mer utrustning nu, pengarna räcker inte..*

:rofl:
*väser/viskar* har inte råd att åka dit och shoppa heller. ny sadel på G redan.. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 525
Senast: Shixle
·
Utrustning Är på jakt efter ett bra ylletäcke till min häst. Tycker det är svårt att hitta ett som sitter riktigt bra. Min häst är ganska så bred...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: ameo
·
Utrustning Jag rakade min häst igår, han har alltid haft vinterpäls så jag är inte så erfaren på den fronten. I alla fall, jag äger ett regntäcke...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Rouise
·
Utrustning Nu är det dags att skaffa nya täcken till en av pållarna här hemma. Ett regntäcke och ett vintertäcke behövs. Regntäcket vi har haft...
Svar
12
· Visningar
1 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar