MiniLi
Trådstartare
Jag spekulerar väldigt löst kring framtiden.
Vi bor på min sambos familjegård där jag delar ett pyttelitet stall med sambons lillasyster.
I framtiden, om vi inte flyttar någon annan stans, kommer det eventuellt finnas behov av ett större stall.
Som jag ser det så finns tre alternativ.
1. Bygga om befintlig stallbyggnad.
Stallet är 1/3 av byggnaden så då får man riva ut hela "inredningen" och utnyttja hela byggnaden. Loft osv måste bort för högre takhöjd.
Det är inte gjutet i hela byggnaden utan bara i den delen stallet är nu.
2. Bygga helt nytt från grunden.
3. Bygga i en befintlig loge.
Ej gjutet golv.
Vilket alternativ tror ni är billigast/dyrast?
Vad skulle du själv välja?
Hur stor prisskillnad skulle du gissa att det rör sig om?
Vi har idag tre boxar. Jag kanske skulle vilja ha 4-6 st + bättre förvaringsutrymmen och skötselmöjligheter än idag.
Vi är inga hantverkare någon av oss så vi skulle behöva anlita firma som gör det mesta jobbet.
Det finns ett stort företag på gården och jag vet inte i dagsläget om det kommer bli företaget som står för bygget eller vi som privatpersoner.
Vi bor på min sambos familjegård där jag delar ett pyttelitet stall med sambons lillasyster.
I framtiden, om vi inte flyttar någon annan stans, kommer det eventuellt finnas behov av ett större stall.
Som jag ser det så finns tre alternativ.
1. Bygga om befintlig stallbyggnad.
Stallet är 1/3 av byggnaden så då får man riva ut hela "inredningen" och utnyttja hela byggnaden. Loft osv måste bort för högre takhöjd.
Det är inte gjutet i hela byggnaden utan bara i den delen stallet är nu.
2. Bygga helt nytt från grunden.
3. Bygga i en befintlig loge.
Ej gjutet golv.
Vilket alternativ tror ni är billigast/dyrast?
Vad skulle du själv välja?
Hur stor prisskillnad skulle du gissa att det rör sig om?
Vi har idag tre boxar. Jag kanske skulle vilja ha 4-6 st + bättre förvaringsutrymmen och skötselmöjligheter än idag.
Vi är inga hantverkare någon av oss så vi skulle behöva anlita firma som gör det mesta jobbet.
Det finns ett stort företag på gården och jag vet inte i dagsläget om det kommer bli företaget som står för bygget eller vi som privatpersoner.