Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är av den uppfattningen att islänningar är på tok för mycket upptrissade i pris.
Jag har bl a en islänning själv så jag är inte islänningshatare om ni nu tror det. Men jag tycker att priserna har skenat upp lite för mycket.
Visst är dom mysiga i sin tölt osv men det är inte värt så mycket som en del tar. Som 35.000 kr för en 15 åring.
Vad ska dom ha då?
Visst är det så att 1980 var dom billigare. Men då var ju allt mycket billigare. Då kunde vi hyra en 3:a för 1100 kr och nu kostar samma 3:a 4.500-5000 kr i månadshyra. Så du kan ju inte resonera på det viset. Var det Silverkedjan som skrev det?
Varför jag tycker att man inte ska betala 35000 kr för en 15 åring. Jo, när dom börjar komma upp till omkring 20 år så kommer alla krämpor oavsett ras. Visst kan dom leva upp till 30 år men vilken livskvalitet har dom då???
Det är klart att många olika hästar har gått upp i pris. Kanske rent av mer än vad dom är värda. Men just nu pratar vi ju om islänningar.
Så många okunninga och folk som inte kan rida, slänger upp pengar för att köpa sig just en islänning. Därför har prisest trissats upp tror jag.
Men folk tänker inte på att dom har många sjukdomar också. Eksem, spatt osv...
Visst är dom tåliga och fina. Men många är heta och egna viljor. Många, många islänningar mår dåligt när okunninga mäniskor köper islänningar. Där har ni mitt svar varför jag tror att islänningar är så dyra.
Min 26-åring hälsar att livskvalitén är utmärkt tack.Jo, när dom börjar komma upp till omkring 20 år så kommer alla krämpor oavsett ras. Visst kan dom leva upp till 30 år men vilken livskvalitet har dom då???
Varför det?Och jag måste ju få skriva vad jag tycker. Eller hur? Utan att bli nerskriven att jag inget vet osv....
Och det håller jag med om, du verkar inte särskilt insatt i hur Islandshästar fungerar i det långa loppet.Ja, ja jag är inte så insatt i priser och islänningar. Det medger jag.
Jag har sett det på ALLA hästar som jag har följt genom den åldern. Och det är några stycken.Ähum, intressant det där med trotsålder vid 7 år. Alltså stämmer det?
För vissa människor så är ALDRIG ledarskapet något problem.Men att det är svårt att få till ledarskapet efter att de är 7 år har jag aldrig märkt något av. Tycker inte att åldern spelar nån roll.
Visst får du skriva vad du vill.Ja, varför skulle inte jag få skriva vad jag vill när alla andra gör det här på forumet. Är ni speciella eller???
Men så tycker vi, och vi har alla ett starkt behov av att skriva det.Jag skriver vad jag tror. Och ni bara öser er över mig. Visst förstår jag att ni inte håller med i allt som folk skriver men nu känns det nästan som mobbing.