Priser på blandrasvalpar...

Q

qtrsforpleasure

Är det någon mer än jag som tycker priserna på blandisar (speciellt små) börjar närma sig skrämmande höjder?!
Jag tycker det är stor skillnad om man bedriver renrasig avel med meriterade individer, då har man stora omkostnader för sin uppfödning. Men, men, så länge folk betalar finns det alltid oseriösa som passar på...
Absolut inget ont om blandisar, det är oseriösa uppfödare jag är emot.:(
 
Sv: Priser på blandrasvalpar...

Det är en massa okunniga människor som gör allt för att få tag på en liten hund just nu verkar det som.. Så folk verkar kunna ta rätt bra betalt, iaf här i Stockholm.. Hur oseriös jag tror att en stor del av den aveln är tar jag en annan gång när jag har mer ork :angel: :devil:
 
Sv: Priser på blandrasvalpar...

Lite fascinerande/skrämmande/förvånande när man ser många blandraser (inte chihuahua korsningar, de är bra mycket värre) som kostar lika mycket eller mer som min renrasiga gjorde när jag köpte henne för fem år sedan....
 
Sv: Priser på blandrasvalpar...

Själv tycker jag dom har sjunkit en aning än om man jämför med förra året....


Fast jag förstår att efterfrågan på blandisar blir större och större efter alla skräckexempel som visats av renrasavel i media på senaste tid...
 
Sv: Priser på blandrasvalpar...

Tyvärr har det gått mode i småhundar. Äkta eller blandraser. Säljarna är inte sena att ta bra betalt. Folk kan ju betala skyhöga summor. OK, bara de inte köper insmugglade valpar.
 
Sv: Priser på blandrasvalpar...

hahha.. såg en korsning kinesisk naken hund o Chihuahua för 12 tusen :smirk:

ja, då går jag isf hellre o köper en renrasig naken hund lr chihuahua för dom pengarn.. de värsta är juh att jon fick sålt alla valpar 7 st... helt sjukt.
 
Sv: Priser på blandrasvalpar...

Helt galet... kan tänka mig att den uppfödaren skrattade hela vägen till banken...
:devil:
Bästa sättet att tjäna pengar verkar var oseriös korsningsavel. Lägre omkostnader-hög inkomst!
 
Sv: Priser på blandrasvalpar...

12 000 hade jag fått en JÄTTEFIN naken kinestik för om jag haft dom pengarna! Med rena papper dessutom! :mad:

någon som har en s:t bernad eller grand danois? Jag har en jättefin och jättesnäll kineshane för parning! Sa jag att han var gosig också???
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 272
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
21 642
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 023
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp