Hejsan!
jag tycker inte att det låter som en dum affär, men kanske lite osäker.... Jag vet att det rent ut sagt kryllar av varmblod i alla dimensioner( jag har 2 st) alla olika utbildningnivåer m.m.
Därför skulle JAG inte köpa en som kostade över 10.000 :- jag älskar hästrasen och lever för båda mina vbl. Den ena köpte jag för ca 2 månader sen. Han är tränad för instruktör i både hoppning och dressyr. I priset ingick 2 vintertäcken, 1 sadel , borstar och grimmor.Jag gav 5.000:- för honom. Jag åkte inte ens och tittade på vbl som kostade över 8.000:- och jag var fullt upptagen..
Valde mellan flera bra hästar ( 5-7.000:-)redan 2 dagar jag satte ut annonsen... Hmmm. Och jag hittade t.o.m vbl tillsalu för 3.500...skamligt..
Däremot så har jag haft en vision i huvudet att köpa just sådana travare som kostar ca 3.000 för att rädda dem från att gå en säker död i Italien till mötes och sen träna upp dem och kanske sälja dem för typ 8.000:-
Hon kan säkert få 15.000 för det varmblodet , men det kan ta tid att få en köpare att förstå varför den ska köpa just DEN hästen som kostar mer än de flesta andra.
Hmmm.. Svårt det där.. Men om jag väljer mellan 2 likvärdiga hästar som jag gillar lika bra personligt så skulle som sagt JAG ta den som var billiga.
Jag är inte fattig.. men ekonomisk...*harkel*
Lycka till i vilket fall!!