Pris på vagn?

Tussilago

Trådstartare
Vad är rimligt pris på en Troed Hansen vagn som kanske är ca 10 år gammal? Maraton då.. Lite nyfiken bara! Bra skick, men lite lite fix.

Sv: Pris på vagn?

Ja, men inte på internet, bara på min mail..Så kan inte lägga ut dom här nu. Har fullt på Pixbox oxå tror jag..

Har enbart bilderna på mailen, men om du har nån mailadress kan jag ju skicka över dem!?

Nu har jag mailat dem! Tittar in i tråden senare, måste upp till hästen nu! Du kan ju skicka PM oxå om du hellre vill..

Tack för bilderna. Man ser ju inte helt vad det är för skick på den bara genom bilder men jag tyckte den såg helt ok ut, sen är ju bromsar, kvalitet på trädetaljer och fjärdring etc. viktigt för prissättningen och det ser man ju inte på kort. Vet faktiskt inte vad jag skulle chansa på...20 000-30 000:- kanske. Har inte varit i kontakt med dessa vagnar innan och vet inte vad dom ligger på i nypris, men om man jämför med en från Tidaholmsvagnar som ligger på 50 000:- i nypris så borde ju 20 000-30 000:- vara rimligt för en begagnad i det skicket.

Tusen tack! Enligt en tjej som tävlingskör är den i bra skick! Så jag kommer att köpa den! Så kul! Min första vagn! Och hästen är inte ens inkörd ännu! Tack för hjälpen!

Självklart! Jag kommer att vara det första att bildbomba så fort hon vart förspänd första gången! Ska i sommar oxå ta bilder då hon blir tömkörd! Hur "dumt" är det att ha en maratonvagn som första vagn, de flesta rekommenderar ju att köra in i rockard?

Jag tycker det är jätte bra, en maratonvagn är stabil, lätt att svänga och tålig mot ev. sparkar och dyligt som kan inträffa när man kör in en häst. Det enda negativa med en tvåaxlad vagn är ju att om hästen skulle börja backa så viker sig vagnen och om hästen då trycker på kan man välta, men med en enaxlad vagn så kan dom ju backa utan att det tar stopp och det är ju inte så bra det heller. Det finns för- & nackdelar med allt :)

Hej!

Jag gav 19000kr för min Troedvagn, tillverkad 1997. Den var i bra skick och inget som har behövts fixas! Visst lite färgskavd här och där men absolut inget med varken hjul bromsar eller själva vagnen!
Skickar me en bild!

IMAG0011.jpg

Har hört fler som har gett runt 20 för sina Troedvagnar som är ca 10 år. Tror de ligger där någonstans. Jätte fina vagnar!!

Okej! då får jag ett rätt btra pris då! Några tusenlappar billigare! Ska maila honom o säga att han kan se vagnen som såld...:bump:

Inte fixat så vi kan få se en bild än??? *nyfiken jue*;)

Cämz, enligt mig ser "min" vagn exakt likadan ut som din! Samma färg o allt.. men mina bilder är så grymt suddiga så jag är inte säker! men jag tror att det är samma!

Jag ser en skillnad, min har två stora handtag att hålla sig i baktill för groomen.

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
211
Senast: Fiorano
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: yamyam
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur