Pris på shettisföl

Status
Stängd för vidare inlägg.

lizzie

Trådstartare
Ni som avlar shettisar! Vad är rimligt att betala för ett shettisföl eller en shettisåring? Om man köper från en uppfödare, där stam och alla papper är OK?

Är helt grön vad det gäller shettisar och har ingen aning om hur de ligger till prismässigt. Ska köpa ett shettisföl eller en åring för att ha ett sällskap till mitt halvblod. Jag har unghästvana, då jag köpte min numera 6-åriga sto som åring.

Någon som giva mig tips?

/Lizzie

SSS rekommenderar vid försäljning lägsta pris:
Stoföl 6000:-
Hingstföl 3000:-

Men sen beror ju priset på stammen och allt annat. :)

OK! Tack för ditt svar - då har man lite att gå efter så man vet vad som är ett bra eller dåligt pris för ett shettisföl. :)

/Lizzie

Prisfrågor hör inte hemma på forumet, Läs annonser och se vad som begärs där. Det är bästa sättet att ta reda på vad liknande hästar kostar, oavsett raser och användningsområden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Har ridit i hela mitt liv och fastnade för araben när jag var på turridning utomlands. Har hittat en 4 åring som är grundtiden, riden i...
Svar
14
· Visningar
2 751
Senast: Aliah
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 560
Senast: axel
·
Hundavel & Ras Hej! Om man endast har skrivit på ett köpeavtal på en hund, kan uppfödaren ändå kräva att få ta en kull på den? Gäller muntliga avtal...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 861
Senast: Lona
·
Ekonomi & Juridik Jag letade häst i somras. Det fanns många nederländska importer till vrakpriser - trots att vissa hade riktigt schysst stam, hade bra...
2
Svar
21
· Visningar
3 612
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar