Sv: pris på liten blandras
Jag har väl knappast mycket dötid nu som det är med två hästar
Dock går jag inte i skolan nu eftersom det har varit så fruktansvärt mycket.
Sen förstår jag inte att så många reagerar på att man vill ha en liten blandras, vad är det för fel?
Jag har kollat på massor av hundar, det finns ingen spec. ras som jag tyckt om på något vis, har iofs haft papillon och har en uppfödare i släkten, men jag har under några som helst omständigheter inte lust att skaffa mig en till sådan. Av de som vi har haft har det varit fel på tre och en är numera enögd. Det känns som om jag inte vill klamra mig fast vid en ras på det viset när man har så mycket dålig historia med tidigare.
Om någon har ett bra förslag på en trevlig liten ras så tipsa gärna
Jag är inte kinkig så men en omplacerings hund vill jag inte ha, till stor del för att min kompis familj skaffade en sådan som hade blivit dåligt behandlad och misshandlad, han blev "sutten i ett hörn" så att säga då ett utvecklingsstört barn drog honom i pälsen, han markerade och på den vägen var det, han började markera mot barn, karlar, ja ganska många inkl. mamman i familjens bästa vän som han alltid varit så trevlig och snäll mot. Så dem tog bort honom i våras (någon kanske t.o.m. kommer ihåg tråden)... Jag inser väl själv att alla hundar har inte haft det så eller blir så, men jag är gärna med från början.
Och den här tråden hade utvecklats till en väldigt intressant sak - för bajs-experter
Kanske bör påpeka det att jag har inte velat ha blandras för prisets skull, frågan var ju hur sjutton dom har blivit lika dyra som renrasiga, reggade papilloner mer bra stam?