Pris på botulism vaccin

I

Ingrid och Lukas

Hej,

Undrar hur prisnivån skiljer sig mellan olika platers runt om i Sverige då det gäller Botulism vaccinering. Vad får ni betala per spruta där ni bor?

Jag har inte fått min faktura än så jag vet inte, skriver in det då jag får förrättningsunderlaget.

~Ingrid

Sv: Pris på botulism vaccin

270 häromkring, beroende på om man är en eller flera hästar.. en ampull räcker till 3 hästar har jag för mig.. minns inte om man som ensam hästägare får betala för hela ampullen om det bara är en häst..

Jag hade bara en häst så jag fick betala för alla tre då jag vaccinerade min. Tror det var runt 600kr för sprutan.

BeastieBabe skrev:
270 häromkring, beroende på om man är en eller flera hästar.. en ampull räcker till 3 hästar har jag för mig.. minns inte om man som ensam hästägare får betala för hela ampullen om det bara är en häst..

Vaccinerade Lukas i dag men det var bara en ampull till en spruta?? Finns det olika?

~Ingrid

aenglah skrev:
Jag hade bara en häst så jag fick betala för alla tre då jag vaccinerade min. Tror det var runt 600kr för sprutan.

Ohhh det lät dyrt, vilken skillnad!!!

~Ingrid

vaccinerade förra veckan och det kostade 160 kr/häst + körning.

Kan tillägga att vi diskuterade att en del hästägare verkar ha problem med att få betala "en hel dos" för att veterinären bryter en ny dos/förpackning till enstaka häst. Men min vet sa att det finns engångsförpackningar också, så stå på er om ni råkar ut för det. Det ska inte bli så dyrt att vaccinera som en del för reda på. :)

Pooh skrev:
vaccinerade förra veckan och det kostade 160 kr/häst + körning.

Kan tillägga att vi diskuterade att en del hästägare verkar ha problem med att få betala "en hel dos" för att veterinären bryter en ny dos/förpackning till enstaka häst. Men min vet sa att det finns engångsförpackningar också, så stå på er om ni råkar ut för det. Det ska inte bli så dyrt att vaccinera som en del för reda på. :)

Ska verkligen bli intressant att höra vad jag då får betala...

~Ingrid

peter_lundin skrev:
Flerdosflaska räcker till 5 hästar, endos är för närvarande restnoterat.
PL

Jag undrar om de hade hemma här i Älvsbyn? De sa att de hade 16 doser hemma... då måste det ju vara engångs de talar om. För ampullerna var små.

~Ingrid

peter_lundin skrev:
Många har säkert kvar sen innan det tog slut på SVA, vi har 3 enkeldoser.
PL

Ok då hoppas jag att det är så...

~Ingrid

Nu har min faktura kommit och 1 dos av Botulismvaccinet gick på 169 kr + moms. Tillkommer gör resa och stationsavgift men det känns som ett helt överkomligt pris.

~Ingrid

Å jag som har hört att det bara finns i 10-pack nu för 3750 kr! "Min" veterinär måsta vara helt ute o cykla
Om man skall söka i Fass vet, vilket namn skall jag söka på då?

Senast ändrad av en moderator:

pialotta skrev:
Å jag som har hört att det bara finns i 10-pack nu för 3750 kr! "Min" veterinär måsta vara helt ute o cykla
Om man skall söka i Fass vet, vilket namn skall jag söka på då?

Jag tror dom hade hemma flera extra doser i Älvsbyn. Så jag gissar att det är av den anledningen som det fanns endoser kvar... Visste inte att det var så svårt att få fram i övriga Sverige. Här uppe är det ju långt ifrån alla som vaccinerar... tyvärr!!!

~Ingrid

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 962
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 188
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 215
Senast: Efwa
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 951
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar