Pris Kvarnbyfoder lucern?

Sv: Pris Kvarnbyfoder lucern?

Jag betalade 150kr för en säck inkl. frakt. Beställde direkt från kvarnby en säck i taget, har ingen ÅF hos oss.

Om man hämtar mindre mängd säckar (mindre än en pall) kostar det 2,64 + moms per kilo direkt från Kvarnby d v s 99kr/säck. På pall är det några ören billigare per kilo. I storsäck så får man förhandla om priset beroende på hur många och stora man ska ha.

Jag beställde från Kvarnby 5 säckar (30 kilo per säck) 159kr/st. Pröjsade 795kr för 5 säckar. Mina hästar FULLKOMLIGT älskar kvarnby lusernpellets. Behöver inte stå i vatten länge, utan det tar ca 10min innan de sväller upp (brukar hälla i varmt vatten).

Jag beställde från Kvarnby 5 säckar (30 kilo per säck) 159kr/st. Pröjsade 795kr för 5 säckar. Mina hästar FULLKOMLIGT älskar kvarnby lusernpellets. Behöver inte stå i vatten länge, utan det tar ca 10min innan de sväller upp (brukar hälla i varmt vatten).

Nu när de gjort om pelletsstorleken verkar de dessutom gilla den ännu bättre, vissa av mina var lite tveksamma innan!

Nu när de gjort om pelletsstorleken verkar de dessutom gilla den ännu bättre, vissa av mina var lite tveksamma innan!

Ja, det är ju ganska små pellets, men hästarna gillar det bättre. Man behöver ändå inte blöta ner så mycket. Helt utan melass, vilket är bra för min shettis.
Innan så fodrades dom med Krafft lusernpellets, så åt dom det lite ibörjan, men sedan vägrade dom äta detta. Det var nästan två år sedan nu.

Krafft har så dåliga värden på smrp i förhållande till Kvarnby :D

Tror vi betalar strax över 100-lappen när vi hämtar enstaka säckar hos Kvarnbyfoder i Staffanstorp

smrp. 15.0
mj. 8.0
står på deras hemsida

Vet du var i i skåne man kan köpa detta? Jag har letat. Det verkar mkt billigare än det jag köper om räknar mängden protein.

Direkt från Kvarbyfoder (Staffanstorp), hos deras ÅF (många) och via deras säljare. Titta på deras hemsida.

Att man slipper melass ser jag som en annan fördel.

Direkt från Kvarbyfoder (Staffanstorp), hos deras ÅF (många) och via deras säljare. Titta på deras hemsida.

Att man slipper melass ser jag som en annan fördel.

Tack för svaret. Nu hittade jag det äntligen. Jag har letat på deras hemsida tidigare.
Visst är det en fördel att det inte är melass i. Jag ger mina danska lusernpiller. De är också utan melass.

Hämtade precis en säck (vår leverans kommer inte förrän imorgon och vi har helt slut), kostade 99 kr för 30 kg.

Hämtade precis en säck (vår leverans kommer inte förrän imorgon och vi har helt slut), kostade 99 kr för 30 kg.

till ts hoppas att det är ok om jag avslutar min trådkapning med en fråga till.

De lusernpelletsen jag ger behöver inte läggas i blöt. De är bra men innehåller inte lika mkt protein så jag funderar på att byta till Kvarnbys. Därför undrar jag om de måste blötläggas och i så fall hur lång tid?

Tycker inte det beror på fodret utan på hästen (huruvida man ska blötlägga). Har haft hästar där jag blötlagt Kvarnbys, och hästar som fått det torrt.

Helt beroende på individ.

Fortsätter på gammal tråd...
Vad ger ni för en säck (25kg) i år? Pratade med försäljare nyligen och undrar om jag verkligen fick rätt pris, i så fall har priset gått upp MYCKET sedan i fjol.
Så hur mycket betalar ni för kvarnbys lusern i år (sep 2012)?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama