Pris angivet utan moms, fakturan plussar på moms

Sv: Pris angivet utan moms, fakturan plussar på moms

Jag gissar på en otroligt ostrukturerad kursledare. Som inte har koll på vare sig moms eller deltagare. Som gjort en faktura och kopia på den till resten. Inga noteringar om andra överenskommelser.

När nu deltagarna klagar över att priset inte stämmer, hittar kursledare på att det korrigeras på slutfakturan. Tyvärr brukar sånt här strul genomsyra hela evenemanget, med dåligt upplägg och överraskningar utmed vägen (ingen lokal bokad, fel dagar utlämnade till deltagare, konstiga överenskommelser med delar av gruppen etc).

Sissa, finns det inga andra kurser med bra hundtränare? Jag tycker inte att det här verkar särskilt seriöst tyvärr. Och för att lära sig något måste man gå in med en positiv attityd, vilket lär blir svårt när en så enkel sak som en faktura krånglar.
Hoppas att det löser sig till det bästa!

Det finns massor med bra hundtränare i Stockholmstrakten. Dessvärre har jag förbundit mig att gå kursen och det är för mycket pengar att slänga i sjön.

Lovisaeleonora_, jag blir verkligen förstörd om det visar sig vara så. Inte mycket jag kan göra nu.

Ja det ska vara inkl moms. Låter jättekonstigt!

Nej, be om en ny faktura på exakt 1/4 av beloppet eftersom det verkar vara vad som är överenskommet.

Det KAN ju vara så att det är en miss av företaget i faktureringen och då är det bara att kreditera och göra en ny korrekt faktura.

I annat fall är det ett fult försök av företaget att påverka likviditeten i egna företaget och då blir jag klart misstänksam om i vilken status bolaget är. Eller något ännu värre, men det kan man ju bara spekulera om, vilket är onödigt.

Nej, be om en ny faktura på exakt 1/4 av beloppet eftersom det verkar vara vad som är överenskommet.

Det KAN ju vara så att det är en miss av företaget i faktureringen och då är det bara att kreditera och göra en ny korrekt faktura.

I annat fall är det ett fult försök av företaget att påverka likviditeten i egna företaget och då blir jag klart misstänksam om i vilken status bolaget är. Eller något ännu värre, men det kan man ju bara spekulera om, vilket är onödigt.

Jag vet inte vilket det är. Miss i faktureringen eller medvetet uträknat för att påverka likviditeten. Miss tror jag inte på. Kursarrangören verkar för slipad för det. Kursledaren är en annan än arrangören så jag hoppas på en bra kurs trots fakturastrulet.

Jag kan vänta svar på mitt kravmejl amgående att få betala 1/4 av totalbeloppet först den 6 januari då kursarrangören återvänt från sin resa.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka