prinsessan av Burundi

boccia

Trådstartare
Vilka andra fiskar går de tillsammans med? Har förstått att de kan vara ganska tuffa mot andra arter.

Sv: prinsessan av Burundi

Den jag ska få några yngel av har dem tillsammans med guramis och fantomtetror. Jag funderade väl på ifall jag kunde ha kvar iaf några av mina nuvarande firrar (iaf algätarna...), men hittar ingenting i någon av mina böcker. :(

Inga andra fiskar, det är ciklidernas svar på argsint guppy.

De är fina men när de har väl börjat yngla av sig så blir det vekligen invasion.. Äldre syskon försvarar reviret också, så att princess-gruppen sakta men säkert utökar sitt revir och tar över akvariet.

Innanför revirgränsen tolereras inga främmande fiskar, eller ens saker.. försökte fiska upp lite yngel och ge de eget akvarium, och deras centimeterlånga syskon bet argt i håven ;)

Jodå, man kan ha den med fisk, men med andra ciklider från tanganyikasjön. Att ha den med fiskar som guramis och tetror är rätt taskigt eftersom tetror gillar ett ph på 5-6.5 och tanganyikasjön där prinsessan kommer ifrån håller nästan 9 i ph.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
589
· Visningar
14 420
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 338
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama