Primero Total

Zamira

Trådstartare
Vi har en tränare som talar sig så varm för Primero Total, och också är återförsäljare. Såg nu en annons om att en återförsäljare skulle börja här i min kommun, så då gick jag in på hemsidan och tittade närmare på fodret.

TOTAL innehåller hackat hö och gräspellets för att hästen ska tugga länge och förlänga ättiden, ärtor som är en bra proteinkälla för häst, tillsatt linfröpellets med olja och fibrer ger den rena skonsamma energin. Probiotikan Yea Sacc är bra för tarmhälsan, elektrolyter, vitamin och mineral samt några örter tillgodoser hästens dagliga behov av näring

Alltså, är det i stort sett hackat hö man köper? För samma pris som ett dyrt kraftfoder i pellets eller musliform? Dyrt kg pris på det höet...
 
Nej, där är ju några örter också! :up: Står det vilka någonstans undrar man?
Jo inte på samma ställe, men jag letade vidare och hittade även:

Innehållet av vitaminer och mineraler såsom E vitamin och selen möter de senaste forskningsrönen, tillsammans med elektrolyter som ska ersätta svettförluster och hjälpa till att förhindra för tidig uttröttning hos arbets- och tävlingshästar.

Yea-Sacc 1026™, Myntha
Färsk torkad myntha har satts till för deras välgörande egenskaper på bland annat fodersmältningen, tillsammans med den väl utforskade levande jästsvampen Yea-Sacc 1026™ .Yea-Sacc 1026™, är en levande jästkultur av en specifik stam som har utvecklats i Kentucky, USA. Den stimulerar bakteriefloran vilket ger optimerat näringsupptag och ger en förbättrad grovtarmsfunktion.
Snittvärde stärkelse 6%, socker 6%.

Tillägg av VERM-X
VERM-X är en blandning av 100% naturliga örter som sammansatts speciellt för tarmens hygien och för upprätthållande av en god pH balans. Verm-X innehåller pepparmynta, timjan, kanel, renfana, kvassia, vitlök, ålandsrot, fänkål, snärjmåra, nässla och rödalm.
 
Det mest fantastiska med det "kraftfodret" är att det passar ALLA hästar :bump::banana::idea:
Kollar man nivån smbrp så är den ofta lägre än vanligt hö, iaf enligt våra analyser.
 
Vi har en tränare som talar sig så varm för Primero Total, och också är återförsäljare. Såg nu en annons om att en återförsäljare skulle börja här i min kommun, så då gick jag in på hemsidan och tittade närmare på fodret.

TOTAL innehåller hackat hö och gräspellets för att hästen ska tugga länge och förlänga ättiden, ärtor som är en bra proteinkälla för häst, tillsatt linfröpellets med olja och fibrer ger den rena skonsamma energin. Probiotikan Yea Sacc är bra för tarmhälsan, elektrolyter, vitamin och mineral samt några örter tillgodoser hästens dagliga behov av näring

Alltså, är det i stort sett hackat hö man köper? För samma pris som ett dyrt kraftfoder i pellets eller musliform? Dyrt kg pris på det höet...
Värdelösare foder om man ser till pris/ näringsämnen finns nog inte...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp