Prestige VDL

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Camzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 884
C

Camzan

Någon som har avkommor e Prestige VDL, om han är tillgänglig 08 m.m. Vad han ger i storlek ´m.m.

Sv: Prestige VDL

Jag har sett flera fina avkommor e. Prestige. De har varit väldigt lika honom i utseende. De har haft VÄLDIGT bra galopp men även i övrigt bra gångarter- framförallt bra bakben med mycket hasarbete.
Vet inte om någon tar in något på honom i år..

Ja

Jag har en 6-åring. Jättetrevlig häst som jag har köpt i förhoppningen att den ska kunna gå svår klass i dressyr, även om det är en bit dit... Snäll, lite känslig och lätt att uppfostra, lättlärd och otittig. Rör sig tillräckligt bra i alla tre gångarterna även om den inte är »jätte flashig«, 8-mässigt, med litet plus för galoppen. Mkt mkt bra bakben och bärighet och lätt för både samling och längning.

Min är mbrun/svart men f ö väldigt lik Prestige i ansiktet – SÖT. Bra modell; strålande halsansättning (ÄR på tygeln) lagom lång överallt. Inte modernaste högställda typen med långa ben men snygg ändå – mer power än graciös. Som pappan.

I BLUP har Prestige om jag ej minns fel ganska mkt + på storleken. Min är knappt 170 och jag tror mamman är mindre.

Liknande trådar

Avel Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av...
Svar
6
· Visningar
1 130
Senast: Sporthorse
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 343
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Låst
Hundavel & Ras Kände att det var dags för ny tråd! Min senaste: två bekanta genom hästvärlden i USA har skaffat varsin corgi, min uppfattning är att...
67 68 69
Svar
1 376
· Visningar
149 840
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu har detta hänt fler gånger än jag är bekväm med. Ägare röntgar sina ston, hittar cystor. I vissa fall där hästen har problem och...
2
Svar
22
· Visningar
3 131
Senast: ylvali2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka