Prestige Paris D eller Prestige Meredith?

R

Roccopower

Då var det dags att köpa ny sadel åt min d-ponny då han fått ont i ryggen av den andra.
Ska köpa en prestige, vägrar golden star då den är så hal att rida i, så vill ha en med kalvskinn.
De modeller jag fastnat för mest är paris d och meredith.. nån som har erfarenhet av båda? vilken tycker ni är bäst, skönast osv?
Det är lite brådis, så snabba svar uppskattas! :)
Ska köpa en begagnad så är även intresserad om det är någon som har en som ska säljas.

Sv: Prestige Paris D eller Prestige Meredith?

Jag har ridit i båda (i kalvskinn) och jag tycker att paris d är skönast, den andra tycker jag är lite för djup.:)

Jag trivs bäst i meredithen. Suuuperhärlig :love:.
Tycker man får bättre stöd i den

jag tycker om Paris d, den är skön och snygg, merediths är väldigt snygg men har inte ridit i den, sadelprovaren sa att den sadeln inte ligger bra på lika många hästar som dom andra prestige sadlarna, har själv köpt en Prestige Arezzo :pnyligen o den är lagom flat med lagom stöd tycker jag, passar mig som har långa ben. den e snygg o lite annorlunda också; http://www.prestigeitaly.com/elenco.php?padre=&cat=1&id=136)

skit snygg var den, men kostar där efter förstår jag också? lär nog inte vara så lätt att få tag på begagnad heller. Men verkligen fin! =)

skit snygg var den, men kostar där efter förstår jag också? lär nog inte vara så lätt att få tag på begagnad heller. Men verkligen fin! =)

om du mena den sadeln jag visa bild på?! tkr den e as snygg:love:, kostar 18.500kr med det så kallade "lyxiga lädret" som jag har, tror den kostar ca 20.000 kr med kalvskinn, inte säker. modellen är alldeles ny, fick första exemplaret i sve. så dom e nog svåra o hitta begagnade, men värt att kolla på!!!:banana:

Liknande trådar

Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 310
Ridning Hej,vi köpte en jättefin welshponny valack 14 år för snart 1 år sedan,han är superfin,väldigt pigg,känslig i munnen och sitsen, han har...
Svar
9
· Visningar
1 836
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 835
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
3 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka