Prestige hoppsadel?

Ewelina

Trådstartare
Hej, jag undrar vilket av prestiges hoppsadlar som är bäst?

Om deras dressyrsadlar passar bra på ens häst, är det stor chans att hoppsadlarna oxå gör det?

och så ska tjatiga lilla jag fråga en fråga till.. Min häst har ganska svår rygg när det gäller sadlar så om han kan ha hippos dressage (prestige såklart) kan han då ha en (t.e.x) top dressage i samma strl? :confused:

Måste verkligen ha hjälp när det gäller sadlar ;)

Sv: Prestige hoppsadel?

Jag vet inte mer än att jag avgudar kompisens Golden Star :love: Hoppas på att en liknande kan passa min unghäst :)

jag har en prestige paris till mina ponnyer. Min är dock specialsydd efter mig och hästen men det är ju inte nödvändigt. Det är en sadel som även passar min c-ponny som har ryggknutor pga en dålig sadel tidigare. Tänk bara på att alltid andväna antingen gelpad eller fårullspad om du andvänder sadeln till flera hästar som jag gör

Jag har inte riktigt koll på vad de ligger på begagnat, men om jag skulle rekomendera en prestigesadel skulle det utan tvekan vara den nya goldenstar! 1000 gånger bättre än de gamla!:love:

Den tycker jag är obrukbar på hästar med minste tillstymmelse till gång... :angel: Hal och inget stöd nånstans.

Dom bästa är Sidney och Paris D!

Har haft en sidney i 3 år och den har varit super. Har köpt en Michel Robert, nu pga. att jag behövde en med större kåpor. Den är ännu skönare, och att det i mitt tycke är världens snyggaste sadel gör inte saken sämre :bow: .

Bäst och bäst vet jag inte. Den enda hoppsadeln som ligger riktigt bra på min hästs besvärliga rygg är Prestige Michael Robert. Jag trivs också väldigt bra med den.

I dressyren har jag en Prestige Doge.

jag har en Golden star till ponnyn och jag är nöjd med den, den är både snygg och skön. Har en Paris D till hästen och den gillar jag faktist bättre, den är SÅÅ skön :love: men den är ju dock lite dyrare.

Jag har just köpte en Prestige Prestige, den är :love: .
Hade en golden star förut men den hatade jag, hal och jobbig. :crazy:

de e hala när de e nya, sedan sitter man stadigt. fast jag rider alltid med helskott.. å då får man för "mycket" fäste i en "ruggad" sadel..

Har en Prestige Golden Star, trivs bra med den, men den är väldans hal! Därför rider jag alltid med helskodda ridbyxor.
Den ger inte jättemycket stöd, men det har jag vant mig vid nu, skulle förmodligen tycka att man satt fast i en sadel som gav mer stöd.
Sadeln är bra till det priset tycker jag!

Haha, ja jag använder aldrig helskodda. Så golden star var alldeles för hal. :devil:

jag rider enbart i helskodda... även i westernsadel med moccasits ;)

Jag har ridit i en Golden Star ett par gånger. Gillar den inte så mycket, den är hal och jag sitter inte sådär jättebra i den.

låter som jag inte ska ha en golden star, använder ibland helskodda och ibland halvskodda och jag vill inte ha en sadel som man åker rutschkana i ;)

Liknande trådar

Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Time Lord
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 472
Senast: Bison
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·
Utrustning Har nyligen fått en Lippo Jessica Pro utprovad och den ligger faktiskt helt perfekt på min lilla pålle. Rider mest dressyr men tänker...
Svar
0
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar