Prestige Hippos, Venus

E

Elington

Hej Alla !!

Jag söker bilder på Prestige sadlar av märket Hippos och Venus, gärna äldre (med tanke på Venus är det ju inte svårt :D).

Finns här någon som vet hur länge Hippos-modellen funnits ? Och har den ändrat utseende ?

Jag har en äldre Prestige jag söker namnet på.

Den har mjukt, fint skinn/läder. Påminner om Hippos men är inte någonstans märkt med det namnet. Under övre kåpans nedre kant (innsida) finns en "rem" fastsydd, vilken är till för att fästa sadelgjordstropparna (tack Centaur). På bakvalvet står Prestige med Italy under (idag står det ju italia).

Ganska små stöd (påminner om hippos). "Dutten" som man fäster änden på stiglädret är fastsydd, inte som på dagens Hippos, ett "hål".

Bossorna är inte sydda i ett stycke, de liknar Top Dressagen, alltså där finns en söm i nedre ytterkant.

Ursäkta mina "fina utrryck" på detaljer, men hoppas att ni förstår :o
Finns det någon här som kan hjälpa mig ? Tyvärr kan jag inte visa bilder. Dels för att jag inte kan, dels för att sadeln är hos sadelmakaren ;)

TACK !! På förhand.

Sv: Prestige Hippos, Venus

För att lägga till ytterligare info om hur den ser ut, den är inte så svängd som Hipposen (dagens).

Du har ingen bild på din sadel som du kan lägga ut? Blir mkt lättare då.

Jag har en Venus D, tror den är från 2000 eller 2001 om jag inte räknar helt fel.

Tyvärr är bilden ganska mörk.
IMG_8755aa.jpg

Fin bild, jag vet.:angel:

Ursäkta lite trådkapning men är det prestige som har tagit fram en sadel som ska ge optimal bogfrihet? Vad heter den och finns det någon bild?

ja den heter D1 och finns bild på equalityline.se kostar 29.000 och finns endast i tre bomvidder.

Tack :bow:

Mm, bossorna stämmer med "annonsbilderna" på San Marco. Men inte knästöden. "Mina" knästöd ser likadana ut som på Venusen, fast utsidans skinn/läder är präglat (inte slätt som på Centaurs). Ickiz är det svårt att se på ;). Om man tittar på sadeln "från sidan" ser Hipposen liknande ut.
Men kan det vara så att San Marco´n ändrade formen på sina knästöd :confused:
Jag ringde och kollade id.nummret och då gissade tjejen att sadeln var tillverkad -00.

Hallå igen :angel:

Sadelgjord stropparna är inte heller samma, "min" har 2 st. Men det kan väl kanske skilja beroende på årtal ?

Jag tog aldrig bilder innan jag lämnade den för omvärmning, men det kommer. Om jag inte lyckas lista ut vad det är för modell innan den "kommer hem" igen.

Du är en klippa :bow:

Precis så ser den ut. (utom märket på kåpan :cry:). Allt annat stämmer fullständigt. Tom "remmen" på undersidan av kåpan, det ser man på sömmen nere i kanten, som ett liggande V.

Men vad gör den här :confused:. Och hur kunde den säljas i butik (till förra ägaren) som en Top Dressage :eek:

Någon som vet något om den ?

Här är en bättre bild på sadeln, hästen är dock väldigt ful i kroppen men ni får ha överseende med det.:angel:

DSC03826.jpg

Min och Centaurs Venus ser inte likadana ut, utan jag uppfattar det som att min är djupare?:confused:

nää det tycker jag inte.... det är ju exakt samma modell, visst är det D du har också? det är nog en fix ide du fått för dig. ;)

Hej !!

Är det någon av er som känner till modellen Andrea Palladio ? Vad för modell motsvarar det här ?
De bilder (den du visade Centaur är den enda jag hittar som talar om att det är just den modellen) som finns har sadelknappar som är guldfärgade ?? Den jag har är samma vinröda som prestige har på sin hemsida, som visar dressyrmodellerna.

Har jag förstått rätt att man kan ana/lista ut "årtionde" på sadelknappens färg :confused:

Jo men din ser mkt rundare ut där uppe än min, du har ingen bättre bild bakifrån på din?

nej den är inte det, är väl bara vinkeln och att dålig bildkvalite.. är ju såld för länge sen så har tyvärr inga fler bilder!

om knapparna är guldfärgade, så kan det vara så att själva färgknappen har ramlat av. Min ena sadel har tappat sina "färgknappar" och har numera guldknappar. Samma sak med en förbygel som klämdes, då ramlade liksom ytan på knappen bort.
Men om sadeln hadde gröna knappar, så skal det vara prestige loggan som är på knappen, om den hade röda knappar så ska det då vara "dressur symbolen" på knappen.

ja, sadeln har "dressyr-knappen", röda/vinröda. Min fråga var om de alltid haft samma färg eller om de bytt ? Jag har för mig att jag läst någonstans om att de har bytt färg ?

Dom bytte från dom gröna till dom röda runt 2002-2003 tror jag. Har en sadel från 2001 med gröna knappar, och en från 2004 med röda, så nånstans i mellan har dom bytt.

Ni som har prestige :)

Vet ni hur det går till när de värmer om bommen ? Byter/tar man bort "sadelknapparna" då ?

Vad jag menar: De måste väl avlägsna lädret/skinnet innan de värmer plastbommen ? Eller :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka