Prestige greenstar ponnysadel?

ponnymamma

Trådstartare
Någon som har koll på den? Hur den är i storleken.

Har hittat en beg i 16/vid bom. Tror ni att den kan fungera till en 7-åring som rider liten B-ponny??

Att det ska vara så svårt med sadel. Tänker inte lägga ner tiotusen på en ny sadel förrän han vuxit klart (ponnyn är 3 år idag).

Sv: Prestige greenstar ponnysadel?

har inte jättestor koll på prestige greenstar men hippo i 16" drunknar både b-ponny och 7åring i. Visserligen är det en dressyrsadel.

Du borde kolla efter sadel anpassad för ponny och i 15". Prestige tror jag har någon modell i 15".

missade. 15 hade varit idealiskt. Tyvärr verkar det hopplöst att hitta en beg. Och eftersom vi kommer prova ut en sadel nästa år så är tyvärr inte en ny aktuell just nu.

Har du tittat på ponnymodellen på prestige? Jag har aldrig sett den live.

om du har chans att prova sadeln vore det allra bäst. Jag har tyvärr inte sett mer än dressyrmodellerna i 16" och dessa fick jag plats i.

Be säljaren mäta anläggningsytan och kåplängden så kanske du kan få en liten uppfattning om hur stor sadeln är. Jag har bara sett en greenstar och den var nog i 17". Kanske kan vara så att det finns en barnmodell i 16" och en i vuxen?

om du har chans att prova sadeln vore det allra bäst. Jag har tyvärr inte sett mer än dressyrmodellerna i 16" och dessa fick jag plats i.

Be säljaren mäta anläggningsytan och kåplängden så kanske du kan få en liten uppfattning om hur stor sadeln är. Jag har bara sett en greenstar och den var nog i 17". Kanske kan vara så att det finns en barnmodell i 16" och en i vuxen?

japp så är det. Det finns en ponny och en "vanlig". Jag har paris 16 och den kan inte dottern ha. Hennes kompis har en morris sadel i 16, ponnysadel, och den passar dotterns långa ben.

Hoppas den passar. Annars är den nog l'ätt att byta in till något annat.

jadåså passar den ponnyns rygg och dottern så är det ju bara att köpa den!

jadåså passar den ponnyns rygg och dottern så är det ju bara att köpa den!

ponnyns rygg, ingen aning än så länge? Hon red på honom för första gången idag (ponny född 06). Jag fick sadeln löjligt billigt iaf. Nypris 11700 och jag betalade 2800, den är i nyskick.

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 211
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 729
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt