Prestige Golden Star

Sv: Prestige Golden Star

Jag upplever också att man hamnar i lätt stolsits! Skönt att höra att jag inte var ensam om det iaf;)

Tycker min är helt ok, men när man ridit i andras sadlar så... Upplever att jag känner sadelgjordspännerna också..
Red i en stubben MF special inan, bättre plats för benen, men mycket hårdare en GS ...

69846_1203017343.jpg

Mamma har en till sin häst och jag gillar den inte alls. Hamnar lätt i stolsits och så är den hal. Den skiljer sig helt från de andra Prestige sadlar jag ridit i.:(

Jag har haft en GS på mitt fullblod och den låg ok till en början men blev för svängd efter hand som han växte. Bytte till en Paris istället som är lite rakare.

Jag tycker inte skillnaden att rida i de två är så stor. Min GS var t ex inte alls hal och stolsits fattar jag inte hur man lyckas hamna i.

Har en liknande, Prestige Pony. Den tycker jag är jättebra iaf. :) Skön att sitta i och jättebra stöd. Ponnyn har kort rygg och den passar fint. :D

Mamma upplever den inte lika illa som jag, så det kan ju bero på att jag tycker den är ovan mot de sadlarna jag har. Oftast passar man ju bäst ihop med någon speciell sadel:)

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: Åsa A
·
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 888
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden