Prestige Golden Star

Sv: Prestige Golden Star

Har själv 2 stycken,personligen tycker jag inte att de är hala,och det där med sitsen håller jag inte med om.Trivs bra med dem .Inga problem med att hoppa högt heller som ngn skrev.Haft dem i många år.Sen är det posetivt att man kan vårma om dem om hästen breddar sej.Men men smaken är ju olika.

Det låter ju bra!! Så, vad för hästar kan dom tänkas passa? Den jag tänkt köpa sadel till har kort anläggningsyta, bred ganska platt rygg men ändå lite svängd och liten/normal manke. Hur bred är bommen som mest på prestigesadlarna? Och en liten "stil-fråga", vad tycker ni passar bäst på en fux, brun eller svart? :)

Hej!
Jag har en Prestige GS till min häst. Tycker inte alls att den är så hal att rida i som alla säger, annars är det vara att gnugga in lite klöver vaselin i sitsen! Det gör susen!

Den bredaste bommen på Prestigesadlarna är 38 i Prestiges egna storlekar. Den passatr en ralativt bred - bred rygg.

Har du ingen bild på fuxen? Det är lätt att färgerna skär sig, men om man har riktigt tur och har "rätt" färg på sin häst, så är det hur snyggt som helst meg den bruna!
Annars, ta den svarta. Tänk på att det också är mycket svårare att hitta passande nyans av brunt i den övriga utrustningen...

Diana

Sommar:

Vinter:

Här ser man både färg och lite hur hennes rygg ser ut breddmässigt. Vet att det inte är en särskillt bra bild.

Hoppas ni kommer med lite åsikter nu. :)

Jag tror att ryggen är lite för bred för Prestiges sadlar, tyvärr.
Men det är kanske värt att testa en i 38 ändå?

Diana

[Edit: Inlägg nummer 1000 för mig... :bump:]

Jo, det ska jag nog göra. Hon är bred ja, och den sadeln hon har nu är då för smal. Jag har ingen aning om bomvidden på den. :/

Senast ändrad:

Jag har en Golden star som är utprovad till min häst, nu efter några år så har jag ju vant mig men man sitter väldigt "högt" på den eller asså man sitter inte så djupt i den. hade en stubben förut så de vart en väldig skillnad.. men som sagt man vänjer sig annats tycker jag det är en bra sadel. den verkar passa många hästar för man ser ofta sadlarna.

Jag tycker att GS är en prisvärd sadel, absolut. Dock är lädret lite halt, men jag tycker att man sitter väldigt skönt i den. ABSOLUT värd pengarna! :)

dom är helt okej om man har en häst med lite gång och lugna jämna språng utan allt för mkt rörelse i ryggen....

funkade jättebra på min gammalhäst som var som en förvuxen ponny, mjuka små steg. katastrof på dressyrhästen! gick knapt att göra annat än skritta o rida lätt...

kvaliten är bra men råder dig att köpa en beg. Paris eller Sidney istället! mkt bättre stöd och väl värd priset..

På en fux tycker jag att du ska ha brunt..

Men GS är helt klart Prestige's obekvämaste sadel! Hård!:crazy: Jag har haft en sån och en Paris D :love:! Av dem så är det helt klart Paris D'n som är den skönaste och bästa i läder!

(det finns en på bl*cket för 9000:- tabacco, visserligen i 18" och 34 i vidd!)

Köpte en begagnad golden star i december för 7.000 :)

Älskar den, otroligt bra för det priset. Den enda sadeln under 20.000 som passade min häst ...

50620_1198245009.jpg

Jo, jag tror egentligen att den hade passat bra för det lilla jag rider. huvvudsaken är att den ska passa hästen för själv är jag inte så kräsen. Men på en skala mellan 1 & 10, vad tycker ni den är värd? :P

Men i en annan tråd sa dom att hon inte skulle kunna ha en "rak" sadel för att hon var svängd... :confused: vad tror ni kan passa egentligen?

Ta bilder på henne rakt ifrån sidan så är det lättare att se.
Annars är det bara att prova sig fram. Det bästa är ju att ta hjälp av någon som är duktig och hemma på det här med att prova sadlar.

Men prestige har inte tillräckligt breda bomvidder för henne, tyvärr.

Förlåt för trådkap. Är också sugen på en Prestige GS. Hur tror ni den skulle passa på ett fullblod med rak och ganska "rund" rygg. Har i stort sett "ingen" manke.

Jag ska försöka få med mig kameran till sallet någon dag. men hon är så svår att få kort på, hon ser liksom olika ut på alla eftersom hon aldrig kan står stil...;)

Men finns det några sadelmärken ni kan rekomendera, även om det inte finns någon speciell häst den ska passa?

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: Åsa A
·
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 888
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar