Prestige Golden Star

dotzie

Trådstartare
Jag skulle vilja höra lite åsikter om GS sadlarna, hur är dom att rida i, vilka hästa passar dom på, vad är det för skillnad mellan den valiga GS:en och GS Extra mm.?
Lägg hemskt gärna in bilder också! :)

Funderar nämligen på en sådan sadel och det skulle vara intressant med allmänna åsikter från er bukare. :D

Sv: Prestige Golden Star

finns många trådar...annvänd sökfunktionon:idea:

Här är en bild på min:love:
17498036.jpg

tycker dom är mindre bra, får skav av min. i knävecken ( fråga mig dock inte hur). Känner mig väldigt långt ifrån hästen. Inte jätte skön heller tycker jag, dom är ju inte jätte billiga så jag skulle satsa på en annan i smama prisklass som är betydligt bättre.

Det var ju synd. :(
Jag är mest ute efter en begagnad eftersom det finns så många till ganska bra priser. Men kom jättegärna med förslag på andra bra märken! Det behöver int vara så exklusivt eftersom den bara ska användas ca 2ggr/vecka.

Fler åsikter! :D

Jacson santa cruz, red i min kompis sådan för ett tag sedan och tycker den är helt ok. inte jätte dyr så den kan man också hitta i ganska bra prisklass. Zaldi tycker jag är jätte skön och prisvärd. Hm, tja du.. det fins ju hur många som helst. Men fråga gärna. har ridigt i rätt många olika så om du ittar någojn du undrar om så fgråga:idea:

jag har en GS extra, det är annat läder på den än den vanliga. Den är inte lika hal. Jag är jättenöjd över min, skön att rida i med lagom stöd osv.

Kul att höra! :D Hur stora/långa är dom i anläggningsytan? Skulle den kunna passa en ponny med kort rygg?

Jag hittade en intresssant sadel som nu finns i Usa. Ar det någon här som vet vad det kostar att få hit den till Sverige, inklusive ev. tullavgifter mm.? Är det dyrt? Skulle bli jätteglad om någon svarade!

Kul att höra! :D Hur stora/långa är dom i anläggningsytan? Skulle den kunna passa en ponny med kort rygg?

min har väldigt kort rygg och jag har 16" och den passar bra så ja dom passar hästar med kort rygg, beroende på storlek i sitsen då såklart.

Jag hittade en intresssant sadel som nu finns i Usa. Ar det någon här som vet vad det kostar att få hit den till Sverige, inklusive ev. tullavgifter mm.? Är det dyrt? Skulle bli jätteglad om någon svarade!
det blir nog inte billigt, tyvärr. vad var priset åp bara sadeln? Kan ionte tänka mig att det blit billigare än om du köper någon av dom "lite finare" märkena som te x CWD, Equipe eller Butet. Om inte dyrare..

det blir nog inte billigt, tyvärr. vad var priset åp bara sadeln? Kan ionte tänka mig att det blit billigare än om du köper någon av dom "lite finare" märkena som te x CWD, Equipe eller Butet. Om inte dyrare..

Jag hittade en begagnad Prestige Red Fox (säljs tyddligen inte i europa) som var i jättefint skick (beg.) för 750$... Chansen att den passar är kanske minimal menmen...:crazy: Den såg helt ny ut och det följde med nya prestigeläder också. :love:

Jag har en GS och det är en enligt mig hygglig sadel för dom pengarna. Ska nu om en vecka prova ut en Amerigo, för att jag upplever att GS inte riktigt håller måttet nu. Har haft den i fem år ungefär, till min förra och min nuvarande häst. Somsagt så får man vad man betalar för tycker jag. Jag upplever dock att man lätt hamnar i stolsits, att den är aningens hal och att lädret väl inte är hundraprocentligt.

MEN, till hoppning i lägre klasser och sålänge som man inte ställer jättehöga krav på sin sits och position är den okej.

Så skitäckliga att rida i, urk! Sitter dåligt i sadeln, och dåligt läder som man bara glider omkring i!

MEN, till hoppning i lägre klasser och sålänge som man inte ställer jättehöga krav på sin sits och position är den okej.

Det var ju synd att den inte var bra för sitsen, jag tycker att jag naturligt har en hyffsat bra sits och då vore det ju synd om sadeln förstörde den... Poängen ä'r den att jag säker en billig men ändå bra sadel till det lilla jag ska ha den till. Visst hade jag kunnat köpa en ny "dålig" sadel för samma pengar men bara för att jag i9nte rider så ofta så vill jag ju ändå ha något som funkar för både häst och mig eller vad man nu ska säga. ingen som kan uttala sig om GS Extra? Den ska tydligen inte vara lika hal.

(ursäkta för ett rörigt inlägg, skolan kräver för mycket av min hjärna så nu är jag smått slut :D)

Jo, ja, det där med sitsen känner jag många som upplever detsamma med. Så det är nog ganska bekräftat, att det åtminstone inte är en sadel som får en att sitta bättre! :p

Dock så är det, precis som jag sa, inte bortkastade pengar tycker jag. För vad kostar dom nu, nya? 7000 kr?

Jag har GS extra, dom är dyrare och annat läder, alltså inte lika hal. Tycker absolut att det är en bra sadel till det priset. Jag får iaf ingen stolsits i min ;) om du bara ska ha den då och då tycker jag absolut att du ska välja en sån.

Alltså, jag tycker INTE att min GS är hal, jag får INTE dålig/stolsits i den, jag tycker den ger ett BRA stöd. Självklart finns det sadlar som ger ett betydligt bättre stöd även för mig, men som "budgetsadel", om du tex har en unghäst eller häst under uppbyggnad som jag, så är den för mig och min häst helt perfekt.
Det går inte att säga "köp inte en sån sadel, för den gör si och så med sitsen", för alla är olika i kroppen. Min kompis har en Zaldi (dressyr) som hon tycker är FANTASTISK! Jag får ont i hela kroppen av den.

Här är min
DSC00023.jpg

Jättekonstig bild på hästen, men det var den bästa jag hade.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: Åsa A
·
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 888
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden