Prestige golden star?

J

JJou

Jag undrar åt vilka sorters hästar brukar denna prestige sadeln passa åt? En Passier provade vi, och den var faktiskt ganska bra, liknar dessa sadlar varandra i formen? Tacksam för svar :)

Sv: Prestige golden star?

Ryggar med lite mer åt det svängda hållet, min häst har väldigt rak rygg och den passade honom inte alls.

jasså! Det låter bra för min del :) passar den månne för hög manke också?

Som Qyenn97 skrev så passar den ryggar som är ät de svängda hålllet. Bommen är altså ganska svängd.
Den sitter super på mina 2 hästar som är ganska svänga.
har hästen hög manke, så är ju ryggen svängd:idea:, så de funkar nog bra:D

oidå! Tykker ju att de börjar låta bara bättre och bättre... ;) är denna sadel lite liknande en passier? Eller är de helt olika i formen?

en häst kan ha både hög manke o var spikrak i ryggen. GS har alldeles för dålig mankfrihet för att passa min häst.

Gamla GS passar en ganska svängd rygg, GS extra är betydligt rakare.

Fast min häst har VÄLDIGT hög manke, men ändå VÄLDIGT rak rygg, så det behöver inte vara så. :)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar