Prestige Bricole med martingal

Sv: Prestige Bricole med martingal

Tror de är ganska små i storlekarna. Har en bricole från dom (annan modell än din dock) o har spännena i sista hålen på min häst som är ganska ponnylik i kroppen.

ok, får se hur jag gör.

släger ut en ny fråga och undrar hur DYON bricolerna är i storlekarna?

är de lika prestige??

Hade en tidigare men den såldes då den var alldeles för liten till min svarta unghäst. Det var full och han är i och för sig rätt biffig men inte en chans att den skulle funka även som mest utspänd. Så liten i storleken, ja. Men den var jätte snygg, bra kvalitet osv.

GG är bra i storleken full, passar min häst på 174cm utan att vara i de yttersta hålen.

Hade en tidigare men den såldes då den var alldeles för liten till min svarta unghäst. Det var full och han är i och för sig rätt biffig men inte en chans att den skulle funka även som mest utspänd. Så liten i storleken, ja. Men den var jätte snygg, bra kvalitet osv.

Just det, kanske ska skriva att det var en Dyon :idea::angel:

Har en rätt fin från Henri de rivel, dock ingen vidare läderkvalitet, men inte så den går sönder, sprickor osv, bara inte så mjuk från början.

Det är en sån som fästs i sadelgjordstropparna, med infälld resår. Den är snygg och funktionell och bra storlek på, passar samma häst som inte kunde ha Dyon perfekt.

De talade om för mig vid sadelutprovningen att om man ska ha förbygel så ska man ha en sån som fästs så.

Har en rätt fin från Henri de rivel, dock ingen vidare läderkvalitet, men inte så den går sönder, sprickor osv, bara inte så mjuk från början.

Det är en sån som fästs i sadelgjordstropparna, med infälld resår. Den är snygg och funktionell och bra storlek på, passar samma häst som inte kunde ha Dyon perfekt.

De talade om för mig vid sadelutprovningen att om man ska ha förbygel så ska man ha en sån som fästs så.
lite ot, men var köpte du den :) ?

ja jag har kollat på de som fästs i stropparna, de får nog bli en sådan, men jag ger upp letandet nu och väntar till GHS, där finns de ju en hel del :D

Liknande trådar

P
Hoppning Ja, vad jag har förstått har de sina str i 1-2-3 system och undrar då vilken str man ska ha om man har full på eskadron och M på...
Svar
3
· Visningar
1 235
Senast: pollan
·
P
Hoppning vad tycker ni om dem? Ljusblå Marinblå Bruna Är själv sugen på ett par marinblåa eller bruna :D (dock är de alledes förkorta och...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 986
Senast: Jordgubbe
·
Dressyr Såg i Ridsport att Prestige tagit fram en ny dressyrsadel, "D1 The One" heter den. Har försökt hitta lite mer info om den men det var...
2
Svar
29
· Visningar
8 931
Senast: Sorbe
·
Utrustning Fundera på att köpa dubbelsydda Prestige till min nya sadel men har börjat kika på såna här: Och nu undrar jag om såna här är...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka