Prestige Academy

Sv: Prestige Academy

Vet inte om man får länka bilder?

Men gå in på Equalitylines hemsida, där finns den under dressyrsadlar.

Låter mkt intressant på beskrivningen, gillar de grå detaljerna(!). Men osäker på knästöden (har dålig erfarenhet av liknande stöd, dock från mkt billigare sadelmärke, så förhoppningsvis är dessa betydligt bättre).

Ja det låter riktigt bra. Knästöden var ju ändringsbara, men de ser rätt stora ut?

Nepp. me gick in och kollade både på de och på den nya LC. Rent designmässigt gillade jag inte någon av dom. Och blir lite misstänksam mot gummi i sitsen (?). Men tanken är väl god att motverka tryck. Det står dock lite konstigt att bommen skulle vara mer bekväm för hästen eftersom den är vidare. Hmm.

De ser ju ut som "helt vanliga sadlar" ;)

Bredare bom är helt klart en fördel för min häst iaf. Men är orolig att knästöden ska vara liknande Innovans?

"gummi" är säkert någon form av latex-grejs... :idea:

det var som jag förstod det inte bredare bom. utan bredare kammare.

Bredare kammare samma som bredare anläggningsyta? (för så uppfattade jag det ungefär som)

Nej, absolut inte. Men just den modellen av utanpåliggande stöd (stora, kilformade med söm). Jag tycker Prestige har härmat Innovan i designen. Men det är ju min åsikt och andra får gärna tycka precis som de vill! :p

Prestigen är snyggare än Innovan iaf ;)

Sedan tycker jag att den ser ut att vara mer genomtänkt, knästöden är placerade så att man fortfarande sitter i bra position i sadeln. På Innovan hamnar ju alla ryttare (iaf de jag har sett) väldigt långt bak i sadeln.

Prestigen är snyggare än Innovan iaf ;)

Sedan tycker jag att den ser ut att vara mer genomtänkt, knästöden är placerade så att man fortfarande sitter i bra position i sadeln. På Innovan hamnar ju alla ryttare (iaf de jag har sett) väldigt långt bak i sadeln.

Jag tycker att det känns ungefär likadant att sitta i InnoVan som i L.C iaf. Har ej suttit i Academy...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: ameo
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 920
Senast: sweep
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka