Presenter dig själv!

C

Casanova

Hej! :cool: Bara undrade på lite om dom som e här på buke-dressyr! Kan inta alle skriva lite om sig själv til exempel hur häst/ponny du har, Vad du tävlar(hur det har gått sesongen 2003), Vad dina mål för sesongen 2004 e, Hur länge du har ridd osv.. ;) Gärna bilder av ponny/häst också om man har!! Hadde varit jätte kul :bump: :banana:

Själv Har jag en ponny som heter Casanova som jag tävlar FEI ponny klasserna i dressyr med. Sesongen 2003 vann jag NM (norgesmesterskapet) i ponny dressyr och var med til nordiska i finland där jag fikk en 7.plats. Mina mål för nästa sesong e at gjöra ändu bettre i nordiska och vara med i EM kanskje :cool: hoppas många svarar :D

Kram :banana: :bump: :banana: :bump:

PS: hoppas ni förstår hva ja skriver. E från norge så e inte så där jätte bra på svensk!! ;)

Har två halvblodsvalacker, en på 170 cm och en på 147,5 cm. Urban och Marcules heter dem, bruna bägge två. Lite vita fötter och lite vitt i huvudet :)
Har tävlat Urban (den store) t.o.m. LA:5 intern och LA:4 ute på banorna. Inga större framgångar, inte uppnåt gdk % i någon klass från LB:1 - LA:5 men lik förbannat har vi placaret oss i LA:1 :o (pinsamt nästan!)
Han har tidigare gått MSVB med placeringar och han är min drömhäst :love:
Marcules har tidigare gått MSVB flt, skadade sig och skolades om till FEI dressyr där han gått mästerskap med 63% och han har härliga gångarter men han är lite tokí ;)
Honom siktar jag på div.I i vår och rida upp honom lite i klasserna så ska vi väl antagligen sälja honom så småning om. Att rida DM på båda 2004 känns som ett bra mål just nu, har blivit kass med tävlingsnerver och allt.
Innan har jag tävlat min förra ponny tom LA:5 med vinster, mot både ponnier och hästar :)
http://community.webshots.com/user/azt_mar
stor brun = urban
liten brun med stjärn o snopp = marcules
liten vit = azterix fd ponny :)

Ja, vad ska man säj?

Har en D-ponny som heter Cherie f. 94 som jag haft i 3,5 år och ridit in själv. I år har vi ridit vårt första år nationellt och kvalade till SM där det i och för sig inte gick särskilt bra. VI har lite vinster och placeringar i FEI under året. Nästa säsong vill jag få fler placeringar nationallt och göra ett bra SM innan jag säljer min Kaka. :love:

Eftersom det kan vara ett par nya ansikten som vi inte känner här, så kanske det är dags att ha en presentationsrunda igen. Jag fäster den här tråden längst upp på sidan en vecka ungefär, sedan får den falla ner i datumordning igen. :bow:

Jag är ingen tävlingsryttare i egentlig mening utan vi dresserar på för att ha roligt tillsammans. Både jag och min häst gillar att jobba/tänka. Dressyren har allti legat mig varmt om hjärtat. Vi jobbar i en "kombination" av vanlig dressyr/akademisk ridkonst och så bra som det har känts sedan i sommar, kommer jag kanske satsa på KM i dressyr till våren och även nosa på några mindre tävlingar som handikappryttare på egen häst.

Min häst Fatima är ett 19-årigt UNGT halvblodssto, med mycket egna idéer. När hon VILL kan hon en hel del. Det är nog bara mina egna kunskaper som egentligen sätter gränser. Vi tränar än så länge övningar som ligger nånstans runt LA/MSV, jag hoppas på mer inriktning samlande rörelser framemot sommaren när min instruktör i Akademisk Ridkonst rör sig upp mot våra trakter igen.

:)

Jag har en halblods valack efter Dragon som är 13 år och heter Mr.Thriller.Han är fux med bläs och lite vitt på bakbenen, 1.66 hög och jättesöt! :love:
Vi har inte gjort så mycket tillsammans ännu mer än att mysa och lära känna varandra, eftersom jag bara haft honom sedan 25 oktober! Men mitt mål är att tävla till våren om det fungerar bra och kanske ta mig upp på LA nivå. Har tidigare haft en häst på foder i 1 1/2 år som jag tävlade lite LB klasser med. Har nu nästan kommit över värsta tävlings skräcken :crazy: och ser fram emot att tävla i vår!
Vi tränar på LA/MSV nivå men Trille kan betydligt mer än så men inte jag! Så jag hoppas på att kunna lära av honom och att vi ska bli ett fint ekipage.

jag har två new forest ponnyer madonna och montilla 139 och 143cm höga. Mor och dotter förresten också maddsan är morsan.
Madonna har jag tävlat t.o.m. fei:inl iår placerigar i A:1 dock har vi inte vartriktigt i form på hela året har haft lite av ett mellanår med båda två då inget funkat riktigt som det ska lite synd med tanke på att det var sista säsongen med madonna men vem vet kanske testar till våren igen.
Montilla har jag bara ridit LC-Lb med hon har vart tränarlös i sommar då tränaren skulle ha barn och sen var det lite till grejer så det blev ingen träning och då kan man ju inte vänta sig så mkt heller man hon har trots det legat en utanför placering i varenda start nästan. Nu har vi precis börjar träna för fullt igen och hon går framåt med stormsteg så jag hoppas komam med i vårt div I lag nästa år med henne och rida DM.
Montilla på min användarbild förresten.
Har även en stor häst två år giro - trofe som jag hoppas på i framtiden han har himla fina rörelser dock sen tutvecklad så han kommer inte börja ridas förrens till sommaren då jag vill vänta men i framtiden blir vi farliga =).

Jag har två hästar hemma hos mina föräldrar men studerar nu på annan ort.
Äger en halvblodsvalack f.94 som jag haft sen 99. Han är utbildad LA/LA (även inkörd) och rör sig lätt och trevligt. BILDER på honom

Sen så har jag en kallblodtravare på 20 år. Han är utbildad LA-Msv dressyr, lätt klass hoppning och är inkörd. En riktigt fin allroundhäst och familjehäst! BILDER på honom

Hästarna står hemma hos mina föräldrar (30 mil bort). Istället är jag medryttare på en halvblodsvalack ett par dagar i veckan. BILDER på min medryttarhäst

Jag tävlar inte fn. Kan tävla nån lätt klass ibland på klubbnivå, har tävlat tom. LA-klasser tidigare. Ska ev. försöka ta mig ut på tävlingsbanan till sommaren, men pga. studier och att jag har hästarna på sånt avstånd att jag inte kan träna regelbundet kan det bli svårt.
Det viktigaste för mig är dessutom inte att tävla utan jag vill i första hand träna och bli en bättre ryttare.

Nirak

Jag har en 6-årig valack efter Guinness- Caprimond. Har haft honom i lite mer än ett år. Har bara startat två gånger i år i LB:2, han borde gå LA istället men han är en riktig dressyrtönt som är rädd för allt. :D

På ponny red jag div 1 dressyr på en ridskoleponny och min förra hästen startade jag upp i LA:5, han är exporterad till Frankrike nu.
Mitt mål nästa år är att starta i några LA i vår om allt går vägen och sen förhoppningsvis MSV till hösten, beroende på hur kandar invänjning går :D

Hej! Har en liiiten pålle på 150 cm, engelskt fullblod/connemara, fux, å lite lat :angel:

Just nu rider vi typ LB:1, satsar på LA:1 nästa år eller kanske innan :smirk:
Har inte haft nåra placeringar,
men ja hoppas det kommer d me!!! :D :D

:banana:

hmm.....jag heter Catharina Geideby, har en ponny vid namn Candidat...vi tävlar MSV dressyr med plac. ja letar stor pålle...står i samma stall som Pontus Westergren [skryt] :D tränar för <--Pontus och Bruno Degreef!

om ni undrar nåt får ni fråga..inge vidare på presentationer......

bild på Candidat är användarbilden!

rider stor häst,tävlat som högst LA:5 på honom,e meningen de ska bli msv nästa säsong

ha haft dåligt med pengar,så de har inte blivit så mycket träning och tävling de två senaste åren...

har tävlat ponny innan (SM)
e de nåt ni undrar bara fråga.

"men han är en riktig dressyrtönt som är rädd för allt"

precis som min alltså :D
idag blev han rädd för sina benreflexer (som han haft i tre år) när han skulle klia sig :rofl:

Har ett D-ponnysto som jag tävlar upp till nationell FEI dressyr med, tyvärr är hennes temperament inte det bästa, hon blir lätt nervös och stressar upp sig, framför allt på banan..=/ Men hon är en jättetrevlig häst som älskar att arbeta!
Bild: http://album.lunarstorm.se/fullsize/3DB/{3DB38374-34A0-4483-A510-FA88BA1AB916}.jpg

Jag tävlar även mammas halvblodsvalack upp till regional Msv i dressyr. Han är en klippa, världens bästa läromästare! Tyvärr lite för svårriden för att resultaten ska bli särskilt bra, men är man 18 år får man vara lite tjurig.. :)
Bild: http://album.lunarstorm.se/fullsize/582/{582D37C5-8B59-4D65-90ED-D1E2520AE27C}.jpg

Jag vann även DM-guld på båda två i år :banana:

Sen har jag ju min lille bäbis också, en 2-åring efter en tysk halvblodshingst och undan ett fullblodssto. Har tyvärr stått på boxvila ca en månad nu pga en skada i hasleden, så inridningen är försenad en hel del.. :( Men han är jättetrevlig och helt underbar att hanskas med, både i arbete och i stallet!
Bild, nästan ett helt år gammal, men den får duga..!: http://album.lunarstorm.se/fullsize/5C2/{5C2F136E-6BC9-465A-A89D-EAC00246ED72}.jpg

Hej!

Jag har själv ett halvblodsto som jag skulle vilja lägga ut bilder på nätet. Jag såg att du hade lagt på Yahoo-sidan. Min fråga är om det kostar något att ha bilder där??? Jag kunde inte läsa mig till det.
Det var fina foto du hade där!! :)
mvh
Madde

Devotion
C-ponny, f.1997, skm
Finn - Finney Master
Tävlar LA dressyr O hopp. Gått Lätt fälttävlan. Rider mest dressyr o tränar t.o.m. LA:5, Mn även piruetter ETC. Mysigaste som finns, älskar att pussas O är mattes ögonsten :love: BILD! BILD!

Hagalyckans Dun Hazel
D-ponny, f.1998, skm, foderponny
Dale Haze - Kimble
Jättemysig Mn med mycket egen vilja! Har gjort framsteg senaste månaden O börjat "släppa". Bildskön, jättebra byggt för dressyr O mycekt lovord från de jag har tränat för inom dressyr.
BILD!

Jag kan lika gärna svara på din fråga.

Nej det kostar ingenting att ha kort upplagda på yahoo.

Så gör det och visa oss lite bilder :)

Öhm, okej e inte heller nått vidare på att presentera men ja kan försöka :D

har en c-ponny som heter Stalone , han e född 94 och han e brun o otroligt söt :love:
vill börja tävla nationellt såsmåningom men har bara haft honom sen september :)
på min andra b-ponny Jesper har jag bara tävlat lokalt :cool: jeppe e skimmel (jobbigt) född 87 och otroligt söt han med :love:

ja det var nog allt :D

Liknande trådar

Gnägg När jag blir stor vill jag bli elitryttare som Malin Baryard :D Jag rider på ridskola en dag i veckan men start ska jag rida 2 dagar i...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Teilani
·
A
Ridning Hei! Jeg vil gjerne få fortelle om min seneste tur til Portugal der jeg red for David Oliveira! Jeg har vært i Portugal mange...
Svar
8
· Visningar
1 636
Senast: Ivylin
·
Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 784
Senast: lektra
·
S
Islandshäst Nå har jeg prøvd Top-Reiter bomløs. Jeg likte godt å ri i den :) Men til tross for cutback gikk den harde kanten foran nedi manken til...
Svar
6
· Visningar
2 424
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka