Presentation av ston :D

D

Doooh

Hejsan,

jag tyckte det skulle vara intressant och få se och höra om era avelsston och "vanliga" ston. Kanske ni har bilder på dom och avkommorna??

Jag har själv 2 ston. Syskon, lillasystern köptes för ca 5 min sen :p

1: Lavendell, 11 år e: Landgraf I-Laudanum xx. Gick snabbt upp i hoppklasserna, har två fina vinster i 1.50 hoppning, och sedan i 1.30-1.40 :D Har tagit det lite lugnt de senaste två åren, då hon var utlånad till uppfödarstuteriet för betäckning. maj i år fick hon en hingstunge e: Contendro I. I höst återkommer Lavendell och fölet stannar kvar hos stuteriet för att matchas som avelshingst.

2: Corde Daena, 8 år e: Cor de la Bryere-Laudanum xx. Lillasyster till Lavendell, bara annan pappa. Tävlad med placeringar tom 1.30 även startad 1 gång i "LB" dressyr med en fin 2:a plats. Kommer med Lavendell hem i höst. Som "betalning" för att dom fick låna Lavendell till att ta en avkomma efter. :p

Tyvärr inga bilder :p Kanske komme senare.

Bombadera tråden med era fina ston :D:D:D

Sv: Presentation av ston :D

Jii, trevliga stammar på dina tjejer ;)

Har själv en liten åring som kanske ska få något föl i framtiden :p
Hon är e: Wind Dancer-Melder. Fick fina poäng på sitt fölchampionat :D Just nu går hon och äter sig tjock på bete :p:p

Min ena är nu betäckt med Lux Z och ska in på koll nu efter 17 dygn.

Hon är 9 år e. Levantos II u. Bonfire S ue. Cortez ee. Cor de la Bryere och har en avkomma sedan tidigare e. Cagliostro.
År 2004 gick hon 5-års finalen i Breeders och hennes avkomma startade 4-års championatet förra året. Själv har hon tävlat upp till 1.35.

10397545.jpg

Jag har Nea -03, e. As de Thurin u. Miss Softy L (Westfalen e. Ramiro's son - xx)
Pga skada på ländryggen som åring, har hon fått gå till avel, och ska ridas in när blivade fölis e.Aerline H är avvand, om hon inte funkar som ridhäst går hon helt till avel
Klickbara bilder

Denna bild som 2åring

Sen ska jag få seminera Elanca, e. Athlet Z - Lepanto(Ladykiller xx)- Farnese, hon går till Tenerife VDL iår. Ska köpa loss henne när blivande fölis e. QE är avvand
Hon har gått Msv hopp

Jag har två ston.
Carisma f-04 e: Casir Ask - Lobster, Danskt Varmblod. Fick dubbeldiplom på 3årstestet i år och är nu seminerad med Corlensky G.
07-05-07.3%E5rs9.JPG

07-05-07.3%E5rs2.JPG

Rwanda f-95 e: Robin Z - I Love You. Svenskt Varmblod. Gått 120 hoppning med placering. Har fått en avkomma e: Last Liberty som är 3 i år. Nu är hon ridhäst, men ska få fler föl när hon blir äldre.
rwanda-hoppa.JPG

Avkomman e: Last Liberty
28-04-07Lasse2.JPG

Vi har ett avelssto e. Concorde - Kaliber, stofamilj 46, med meriterat möderne, bl.a. har en bror till henne tävlat internationellt och en syster vunnit BT ft. Hon har dock inga egna prestationer, frånsett ett diplom. Tre avkommor är visade på treårstest; en fick klass 1 gång och hoppar enl uppgift bra, men misslyckades totalt vid testet, en fick dubbeldiplom och en fick ganska dålig kritik.

Sedan har vi tre ungston e. ovanstående sto. En tvååring e. For Feeling, en ettåring e. Casir Ask och ett årsföl e. Carland.
Här är årets föl e. Carland:
10days2.jpg

Det femte stoet är "nästan" sålt. Hon är e. Cardento-Bonaparte, 8 år och har diplom, har gått final i fyraårschampionatet och i BT.

Slutligen har vi ett sto e. Jeopardy-Furidant, 9 år, som jag tävlar. Hon var placerad i BT som femåring och har sedan placeringar upp till 135.

resume_afrk.jpg

Hon är ganska väl presenterad här, men kan väl få vara med en gång till. Velar fram och tillbaks på om jag ska betäcka eller inte. Har inte bestämt mig än. :crazy: Väntar antagligen ett år till.

Hon är e Cashman (Contender -Argentan) - Wilhelm Tell II - Akzent II. Hoppar fantastiskt men är lite sen både i huvud och kropp. Hon är närmre 1,75 nu som 6-åring och inte färdigvuxen. Flera syskon hoppar svår klass i Tyskland och det kommer ett gäng godkända hingstar från mödernet.

Betäcks hon i år blir det med Herzensdieb eller som andrakandidat Balougran Z.

Nästa år har jag antagligen ett sto till. Ett fullblodssto e Moulin. Mormodern är helsyster till Sweet Mahru. Hon har en bror som gått 1,45-hoppning samt har själv lämnat klass1-föl. Funkar allting så betäcks hon med Sloothaks Coriano-hingst Cyrano de Bergerac!

Klein_Sloothaak171.jpg

Min ena är nu betäckt med Lux Z och ska in på koll nu efter 17 dygn.

Hon är 9 år e. Levantos II u. Bonfire S ue. Cortez ee. Cor de la Bryere och har en avkomma sedan tidigare e. Cagliostro.
År 2004 gick hon 5-års finalen i Breeders och hennes avkomma startade 4-års championatet förra året. Själv har hon tävlat upp till 1.35.

10397545.jpg

Glömde efter att ha sett md5krist´s inlägg..
Mitt sto tillhör också stofamilj 46.

Jag har ingen bild på min men...

Afrodite e. Bonaparte - Carriär - Abbot, stofamilj 13. Min lilla "Mynta" som hoppar allt som står framför, oerhört schysst häst med hopphuvud, tyvärr liten med kort galopp så hon får det långt på banorna (hon är ca 163 cm) och har än så länge bara tävlats upp till 110 av mig, hoppats betydligt högre på träning. Tanken var att hon skulle startats 120-130 i år, men skador kom i vägen och hon är nu på betäckning med Aerline H.

//E

Va kul våra årsavkommor är nära släkt! Jag har ett sto i stofamilj 46 efter Leuthen I- Kahlua-Kaliber. Diplom o bästa 5-åring i Malmö både dressyr och hoppning. Kahlua är helsyster med Krocket! Jag har åxå Carland som hingst på mitt föl, det blev ett sto och hon är helt underbar.Aquileija.
Mamma har gått 1.35 med placering och har massor med vinst 1.20-1.30
http://www.pixbox.se/pic_show_id11335357.html

Senast ändrad av en moderator:

Hej
har ett sto e. Partisan-Jovial tillhör stofam. F2, ingen hoppstam direkt kanske, hon har tyvärr inte gjort så mkt i sitt liv, mest "hobbyridits" startat CR på hemmatävlingar och så. Mest pgr av hennes matte som är superfegis när det gäller hoppning :( hon är nu inseminerad med Hip Hop så jag hoppas på en riktig allroundhäst :idea: Foton finns här: http://s89.photobucket.com/albums/k215/Knutthemoose1989/VICTORIA OCH CHLOE/ (Observera att dom dock är ganska gammla...)

Va kul våra årsavkommor är nära släkt! Jag har ett sto i stofamilj 46 efter Leuthen I- Kahlua-Kaliber. Diplom o bästa 5-åring i Malmö både dressyr och hoppning. Kahlua är helsyster med Krocket! Jag har åxå Carland som hingst på mitt föl, det blev ett sto och hon är helt underbar.Aquileija.
Mamma har gått 1.35 med placering och har massor med vinst 1.20-1.30
http://www.pixbox.se/pic_show_id11335357.html

Men du, då är ju våra ston halvsyskon! :) Vårt sto är också u. Kahlua. Gissar att din heter Linnea, stämmer det? Vad lustigt att de båda fått Carland-föl. Cessna, som vårt sto heter, ska betäckas om med Carland i år också. Vi hade valt Empire först, men blev pga kvalitet (eller rättare sagt kvantitet) på skicken avrådda, så då fick det bli Carland igen eftersom vi är nöjda med årets föl.

Här kommer lite om min goding :love: (Läs min egna tråd :D)

Vi börjar med pappan - TOULON

TOULON
BEL-W-163511-VB-BWP
W-196650-VRS

BORN 1996, APPROVED BELGISH SPORT HORSEWINNER 5 Y. OLD (FROM 360 HORSES) IN BELGIUM !
BEST 5 Y.OLD STALLION IN BELGIUM !

Toulon is out of an exceptional performance lineage:
His sire Heartbreaker is successful performing on international level under Peter Geerink (NL),he was 4th in the prestigious Grand Prix of Aachen.
The dam of Toulon is by Jokinal de Bornival, the Grand Prix winner ridden by Ludo Phillippaerts.
Toulon himself impressions the whole Belgium with his athletic & modern body, fine character and his incredible jumping ability. His offspring is born with the same fighting spirit in the eyes to become an international champion.

Tyvärr kunde jag ej lägga in bilder på han men om ni går in på den här hemsidan: http://www.fermebeaulieufarm.com/id35.htm
och går LÄNGST ner så hittar ni massa bilder och text.

__________________________________________________ ________________________________________________

Vi går över till farfar - HEARTBREAKER

(Ni behöver inte läsa allt )

HEARTBREAKER is sired by the world famous "preferent" stallion, Nimmerdor. To name a few of Nimmerdor's well known progeny: Zadok, Goldenbridge, Garavola, Up to Date and Aldato. Nimmerdor himself earned his laurels in the jumping ring in the hands of Albert Voorn and Bert Romp. Grandmother Cleopatra is also the dam of the international jumper Wendela, which with Jennie Zoer was 10th at the W.E.G. at Stockholm, and the approved stallion Gershwin. Furthermore, HEARTBREAKER is within a few generations related back to the international jumpers: Suleiman, Dolanda, Elanda and Garavola. The Thoroughbred stallions Uppercut and El Gaucho are essential in HEARTBREAKER's pedigree.

HEARTBREAKER is also approved by the Belgian Warmblood Studbook (as well as the Dutch), where he performed steadily in the Classic Cycle in Belgium with his rider, Grant Wilson. As a 6-year-old, HEARTBREAKER was 5th at the World Championships for young horses at Lanaken. In the following year, he was 4th at Lanaken in the World Championships. Since then, HEARTBREAKER has performed at 1.40m level with Peter Geerink. They were 3rd in Oslo and they won a Volvo car in the Finals of Indoor Wierden in 1997. They also won the title "Best Stallion" at the 1.40 class in Zwolle. In 1998, HEARTBREAKER started his first Grand Prix. He was 3rd in the GP of Hamburg, Falsterbro and Geesteren. In 1999, he continued his successful career by finishing 4th in the prestigious Grand Prix of Aachen and winning the "Championat" of Dortmund.

HEARTBREAKER already has several approved sons. In 1999, HEARTBREAKER leads the Belgium Showjumping Index with 184.4 points. His offspring seem to have inherited his quick reflexes, "scopiness" and good canter. Offspring of HEARTBREAKER that jumped at Grand Prix level in 2001: Quasimodo (David Jobertie); Quartz Music (Gilles Bertrand de Ballanda); Quintin (Candice King); and Radieux (Grant Wilson). HEARTBREAKER is the sport horse producer of the 21st century.

Bilder finns här: http://www.sellefrancais.org/heartbreaker.htm
Här: http://www.hofterleeuwe.be/stallions...artbreaker.htm
Och här: http://www.team-nijhof.nl/site/html_...rtbreaker.html

__________________________________________________ ____________________________________________

Nu har vi kommit till gammelfarfar - NIMMERDOR (The legend)

(Jag lägger bara in en hemsida för där står nästan allt ni behöver veta + bilder)http://www.stallions-online.net/Nimmerdor.shtml

__________________________________________________ ____________________________________________

Ja visst heter hon Linnea!!
Va kul att vi har samma hingst på avkomman! D vore kul o följa upp dem!

Har 2 ponnyston :):
Sweet Briar "Sunny"
Sv. ridponny (25% fullblod, 25% arab, 50% welsh) Cool, men pigg ponny som tycker mkt om att hoppa! Tävlat LA och lite dressyr upp till lokal LB. e.Warandes Prins u.Abaddon Solitaire
f- 95 och 147 cm i mkh. Inga avkommor

Lite nervig, har varit väldigt osäker i hoppningen, men börjar nu tycka att det är kul och har hoppat några felfria LD. Tävlad LB dressyr. Jag tävlar henne inte längre pga min ålder och längd :crazy: men hon har en duktig medryttare som rider och tävlar.
f-95 117 cm e. Twyford My Man RWM 27 u.Ekbäckens Josefin RWM 347

Har 4 st avkommor (Fagerslätts Jalla-jalla, Rapidash, Fagerslätts Jaffarin och en till som jag inte kommer ihåg namnet på, inte vi som ägde henne när hon hade fölen) , har tyvärr inga bilder på datorn.

Jag har två ston.
Carisma f-04 e: Casir Ask - Lobster, Danskt Varmblod. Fick dubbeldiplom på 3årstestet i år och är nu seminerad med Corlensky G.
07-05-07.3%E5rs9.JPG

07-05-07.3%E5rs2.JPG

Rwanda f-95 e: Robin Z - I Love You. Svenskt Varmblod. Gått 120 hoppning med placering. Har fått en avkomma e: Last Liberty som är 3 i år. Nu är hon ridhäst, men ska få fler föl när hon blir äldre.
rwanda-hoppa.JPG

Avkomman e: Last Liberty
28-04-07Lasse2.JPG

Lite kär i Carisma :love: Jätte fin häst! ;)

Liknande trådar

C
Hoppning Hejsan ;) Nu är det dags för ny betäckning av stona. Men jag vet inte riktigt vem vi ska ha till vilket sto :confused: 2 av våra...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Close Eyes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka