Sv: Presentation av era hästar
*kl*
Eftersom jag är på humör för att dra liv i lite sovande trådar, så fortsätter jag väl här.
Kanske kan vara dags att presentera de fyra nya som tillkommit under sensommaren/hösten.
Kveikja från Kvarnbacka
f. 2010
e. Alfur frá Selfossi
u. Komma frá Gilsá
Kveikja köpte vi i stort sett bara pga stammen. Hon ser fin ut, så det ska bli kul att se hur hon utvecklas.
Svala från Solbacka
f. 1997
e. Svalur frá Glæsibæ
u. Djörfung frá Gunnarsholti
Bedömd till 8,40 och nu dräktig med Mídas.
Hörn frá Auðsholtshjáleigu
f. 2006
e. Orri frá Þúfu
u. Hildur frá Garðabæ
Ett fyrgångssto som jag tror kommer bli hur bra som helst och planen är att hon ska bli min framtida tävlingshäst.
Obs att hon är obootsad på bilderna.
Och så, sist men inte minst:
Fluga frá Bjargshóli
f. 2004
e. Leiknir frá Vakurstödum
u. Frökk frá Bjargshóli
Fluga är min lilla ögonsten. Ett spänt och stressat femgångssto (som dock har blivit mycket coolare sen hon kom till Sverige) som är oerhört flott, när hon är avspänd.
*kl*
Eftersom jag är på humör för att dra liv i lite sovande trådar, så fortsätter jag väl här.
Kanske kan vara dags att presentera de fyra nya som tillkommit under sensommaren/hösten.
Kveikja från Kvarnbacka
f. 2010
e. Alfur frá Selfossi
u. Komma frá Gilsá
Kveikja köpte vi i stort sett bara pga stammen. Hon ser fin ut, så det ska bli kul att se hur hon utvecklas.
Svala från Solbacka
f. 1997
e. Svalur frá Glæsibæ
u. Djörfung frá Gunnarsholti
Bedömd till 8,40 och nu dräktig med Mídas.
Hörn frá Auðsholtshjáleigu
f. 2006
e. Orri frá Þúfu
u. Hildur frá Garðabæ
Ett fyrgångssto som jag tror kommer bli hur bra som helst och planen är att hon ska bli min framtida tävlingshäst.
Obs att hon är obootsad på bilderna.
Och så, sist men inte minst:
Fluga frá Bjargshóli
f. 2004
e. Leiknir frá Vakurstödum
u. Frökk frá Bjargshóli
Fluga är min lilla ögonsten. Ett spänt och stressat femgångssto (som dock har blivit mycket coolare sen hon kom till Sverige) som är oerhört flott, när hon är avspänd.