Jag tävlar oxå på rätt låg nivå, i år har det bara blivit 1,10. Förra året tävlade jag 1,20.. men tappade tråden lite pga ryttarskador! Nästa år är tanken att den äldre (12 år) ska gå 1,20 / 1,30 klasser och unghästen ska starta 1,00 ev även 1,10.
Har två hästar som jag tävlar med:
Sto f-98 e: Cortus-Ceylon-Pompe-Hurricane xx. Har haft henne i 2 år och hoppat in henne själv, har hoppat 3 Clear Rounder med henne i sommar. Än så länge bara 90 cm, men tanken är att nästa år ska vi uppåt. Har tagit det lugnt med henne då hon har växt lite och är lite sent utvecklad. Har inte bråttom med henne.. hon ska hålla i många år och bli gammal!
Valack f-91 e: Jassendi (icke godkänd efter Gassendi-Ingolf) ue: okänd. Mamman kommer från en hästhandlare och kan vara korsning mellan hbl-nordsvensk, men ingen vet. Och jag bryr mig inte.. Det är en underbar häst!
Har haft honom i 8 år (hoppat in honom själv), vi har tävlat upp till 1,20 hoppning. Pga lite otur så har det inte blivit högre under åren. Men tanken finns där.. Någon gång så ska allt klaffa å vi vinner en 1,30 ;o)