Presentation av er hoppryttare!

måste bara fråga

om din häst är 175 och är minst på tävling.. vad har dom andra för gigantiska hästar då?

undrar jag med. då min häst är typ 153 och tävlar på samma höjder 1-1.10 än så länge. och han brukar definitivt vara minst på tävlingarna...

Har inte tävlat så mycket i sommar, lite lokala och många träningshoppningar, mina pållar är inte så gammla... :)

Jag har en 4-årig IrcoMarco-valack. Jättefin, men lite sen i utvecklingen så därför har vi tagit det jättelugnt! Han har det största huvudet i universum :D Kanonsöt!

Sen har jag ett 4-årigt sto. Feliciano-Ganesco. Hon är oxå jättefin, men otroligt orolig och spänd! Har bara haft henne en och en halv vecka, och det går redan mycket bättre!

En 6-årig valack efter Electro. Han blev sparkad som unghäst och skadan tog ett tag att läka, men nu är vi igång och hoppar för fullt!

Sen har jag en 8-åring efter Almé Z som har gått 140. Jättefin! Och stor, inte speciellt hög, men stor! Grov! Va har tävlat 120.

Jag tycker att utbildningen av unga hästar är det roligaste! Klart att det är kul att tävla oxå, men det får man göra på "bäbisarna" oxå! Lite iaf :)

Jag äger bara IrcoMarco-hästen och 8-åringen. Dom andra har jag på utbildning.

Har inget annat jobb om ni undrar hur jag hinner med :smirk:

Kram på er!

Har en kallblodstravare, maxad D (148,0 cm), f. -94
e: Möllebos Jerker

Tävlar regionalt upp till och med LB, ska försöka få till en debut i LA nästa år. Restesterande tävlings-säsongen -03 satsas på felfria rundor i LB och placeringar på LC.

Jag tävlar nog lägst! max 90 cm som det ligger till nu. Vi har tagit oss över 1 m på träning men inte tävlat det. Men det är tänkt att vi ska gå 110cm till våren! :confused:
Hbl valack -82, origo-Rote Boldt

Jag har en LITEN hast, 154cm, valack pa 11 ar, Connemara/Arabkorsning, som jag tavlar 1.10-1.20 med. Vi tavlar aven falttavlan tillsammans. Han ar efter Ibn Morafic (den basta hopp-araben i det brittiska oriket).
Om jag vagar, kommer vi forhaoppningsvis starta 1.30 till sommaren. Men det ar langt dit...

Har ett 4-arigt sto, 167cm efter Into the West (Ramiro Z) - och hennes mamma var efter Triggerero.
Vi tavlar 90cm och 1 meter, och det gar mycket bra, aven fast hon ar mycket lat!! :)

Har aven en 3-arig valack efter Flame Hill (Clover Hill), som jag precis borjat gora clear round tavlingar med. I januari borjar vi tavla "riktiga" tavlingar.

Jag tavlar aven saluhastarna som jag har. Men det kommer och gar sa det blir alldeles for langt inlagg.

Jag har tävlat upp till 1,20 med min förra häst (som just nu är dräktig) Och jag hoppas att vi går längre än så ;)

Och med min rätt så nya häst har jag inte tävlat mer än 1 M, jag funderade på att starta 1,10 bl.a. eftersom vi har gått felfritt samtliga klasser vi har startat.
Men jag bestämde mej för att vänta tills nästa år, med henne ska jag tävla en massa 1 m 1,10 typ och bli.. duktig? :confused:
you know..? :D

Den som är dräktig är E.Aram KWPN UE.Zeus
Och den jag tävlar på i hoppning just nu är E.Strong statement xx UE.Cyrill.
Sen har jag en till som jag tävlar lite dressyr på men som är påväg att bli till salu hon är E.Chapman UE.Herzog

jag rider mest LB/LA hoppning. har mest satsat på fälttävlan det här året. där har vi tävlat msvb, kvalat msva så debuten blir väl i slutet av våren skulle jag tro =)

har ett maxat c-ponny sto, svartskäck :) född- 90
innan henne hade jag en b-ponny som jag red lätt fälttävlan och msvb, SM i hoppning på =)

Mitt sto är e. Irco Marco. Hon var sutten på i 3 veckor när jag köpte henne (2,5 år). Att hon var för ung för mig har jag insett för länge sen, jag kunde knappt rida då och skulle köpt en utbildad häst. Men vi har i alla fall hoppat några enstaka 130 för något år sedan och målet för nästa år är att bli stabil i 130.
Hade ytterligare ett Irco Marco-sto (u. xx), en betydligt yngre underbar begåvning som fick resa till Trapalanda i somras :cry: :cry:
Och så har jag en pytteliten svart tjock sak som jag ibland selar på och så travar vi så det ryker på vägarna här.
/P

Är tävlingssystemet mkt annorlunda på Irland mot Sverige?
Och är det större utbud på tävlingar?
Jag är lite nyfiken bara! :)

4 hester, hver er jo i sin egen lille 'klasse' :p:

Tinna: Tror hun er verdensmester, viker aldri! Men løper i 120 og går ofte mer gjennom hinderet enn over.Aldri startet, men til trøst gør det bra på islandshestbanen :love:

Fani: Kan ikke hoppe over en rot i veien, snubler over alt som stikker mer enn 5 meter opp av bakken. Men han har tølt til 10 :love:

Gjafar: Før jeg skjønte at det var islandshester jeg faktisk hadde så startet vi 1,25!! Var gaaaaal på den tiden, hesten var selv 1,34. Startet kanskje kun 4 ganger i året, men alle 0 runder! Vant NM i tølt samme år, så han var god til det meste :love: Nå 26 år gammel, og fortsatt frisk og ren i beina!!! :love: :love: :love: Godingen! :love:

Adamo: Faktisk en spranghest. Etter Aloube Z og u gp. sto! 6 år gammel hannoveraner hingst. Har hoppet 1,40 runder, men tar det rolig, vil ikke gå for fort frem, så det blir vel litt jumping i 1,10 klassen. Tør egentlig ikke å hoppe så mye høyere heller, så han får vel ikke helt utfylt sitt potensiale :o

Det var meg!!

har ett litet sto på 158 cm .
kan hoppa men har lite problem med avståndsbedömning pga dålig (nästa obefintlig syn på ena ögat). Har hoppat 150 me ryttare, än så länge har jag bara haft henne några månader o försöker få en massa annat o funka. Vi har varit ute o tävlat en gång, LD och LC. Rev sista hindret i omhoppningen på LD:n o vann LC:n.

Å; jag har en vallack efter Triggerero. Vi tävlar inte än (jag är ny på det här med att ha häst) men planen är att vi ska kunna ta oss runt något lätt och snällt nästa år. Det här med lat häst känner jag igen, men han hoppar väldigt snällt när jag lyckas få honom nog mycket framåt.

Jag har ett sto på 5 år, en hannoveraner. Efter grand cru, undan geshe (har grande o athene bakom sej). Hra mest tränat, ska ut o tävla till våren.
har oxå en d-ponny, som ja tävlat till och med l.b, men tränar msvb hemma. hon har endast tävlat ett år. men nu så blir de vila efterosm hon har fått borelia :cry: :cry:.

//fia

Jag är 10 år. Jag har 3 hästar. En b-ponny som jag tävlar LB, en c-ponny som jag rider in och en shettis. också lånar jag en b-ponny som jag ska tävla LB-LA med. :bump:

Jag är mamma till Mini och hinner inte rida själv nu för tiden. Konstigt va? :angel:

Men jag har tävlat hoppning på stenåldern med goda resultat.

Liknande trådar

Gnägg Hej Tänker att det måste vara flera än jag och dottern som har Engelska Fullblods hästar. Mitt sto har endast gjort 4 starter sen...
2
Svar
25
· Visningar
5 019
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Dressyr hej! Är en tjej på 14 år som tävlar på lätt c-lätt b nivå i dressyr på min d-ponny. Tränar även vissa delar ur lätt A1, så har vi tur...
Svar
5
· Visningar
2 224
Senast: Emma2000
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 752
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar