Presentation av AR som AR-ryttare vill att andra ska uppfatta denna inriktning!

F

Fazer

Lägg in bilder, eller gärna filmer på AR-ryttare som ni tycker är representativa och skickliga!

Ser fram emot en intressant och lärorik tråd, utan så mycket diskussioner utan mest en presentation av denna inriktning inom dressyren!

Sv: Presentation av AR som AR-ryttare vill att andra ska uppfatta denna inriktning!

Kom igen nu, släng ut lite bilder och filmer!!

Vore intressant att veta hur det ser ut som anses bra inom AR!

Sv: Presentation av AR som AR-ryttare vill att andra ska uppfatta denna inriktning!

Endast egna privata bilder och filmer, hur enkelt är det att plocka fram, om det är SVENSKAR du vill ha fram? Vilket är det du har frågat om tidigare.

Filmer och bilder har vi visat i alla år, men inget har passat... varför inte söka i gamla trådar?

Copyright gäller fortfarande på bukefalos, serru'

Länka?

Bara för att något har varit på tapeten för flera år sedan så betyder det väl inte att det inte finns nyheter i ämnet efter ett tag?

Har inte nämnt svenskar i denna tråd eller hur?

Vill bara se ridning som anses vara bra i AR-kretsar, för att jag fortfarande är nyfiken och tror att det kanske finns något jag missat i det hela.

Spirit och den norksa tjejen har visat bilder i en annan tråd som var mycket bättre än det vanliga som brukra visas av de flesta...

Så tagga ner lite nu Ingela.

Jag tycker formen är för låg, så låg form är inte naturlig ens för quarterhästar.

Är det quarterhästen som är idealet i HuS och pleasure? Eller kan en häst med annan exteriör och rörelsemönster t ex P.R.E. eller frieser få höga poäng?

Långsam trav lös tygel, i mitt tycke roligare form
ARfux.jpg

en inlägg i en tråd på western
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=774943&referrerid=387

vet inte hur man gör för att länka till enbart det inlägg som man vill visa, annars hade jag inte citerat, så please, häng mig inte...

Okey okey, då förstår jag och ber så hemskt mycket om ursäkt för missförståndet. :bow::bow::bow:

Lägg in bilder, eller gärna filmer på AR-ryttare som ni tycker är representativa och skickliga!

Ser fram emot en intressant och lärorik tråd, utan så mycket diskussioner utan mest en presentation av denna inriktning inom dressyren!
Hmmm... Och vad räknas som AR enligt dig då? Är det bara BB och hans elever som räknas isf? I Sverige är det väl så att AR = BB?
Vet inte om jag tycker det är så intressant. Är lite trött på strikta indelningar. Men om det är bara specifikt just AR du är ute efter så är det ju bra att det är precis det du frågar efter.
För mig är AR bara en del av det block jag hämtar min inspiration ifrån. Och från det blocket finns det säker googlingsbara länkar.

Har denna tråden blivit hårt redigerad och rensad????

Eller är det jag som är snurrig? :crazy:

Varför skulle den ha blivit det?

KL*
Tack allihop för era bidrag!!

Ska äta fredagsmiddag nu så jag hinner inte kolla ordentligt, men ska göra det imorgon!!

Ska bli spännande!! :bump:

Nu var det inte det som Dressyrtant sa, att det är AR utan hon berättade bara var hon hittade inspiration till sin ridning.

AR-are vågar till skillnad från andra att vara gränsöverskridande. Och jag håller med Dressyrtant.

:banana:

Nu var det inte det som Dressyrtant sa, att det är AR utan hon berättade bara var hon hittade inspiration till sin ridning.

AR-are vågar till skillnad från andra att vara gränsöverskridande
. Och jag håller med Dressyrtant.

:banana:
Det var ett onödigt uttalande- som inte stämmer alls.
Klassisk dressyr är mer vanlig dressyr, där man inte låser sig vid en exakt ridning- både vad gäller utrustning o sättet.

Vilket sammanträffande :D. De AR-ryttare jag träffat och själv utgår ifrån, låser sig heller inte till ett sätt eller någon form av specifik utrustning utan plockar de delar, som passar dem och deras hästar. :bow:.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 608
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 033
Senast: Solstig
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama