Present till sambo (inspo)

Corax

Trådstartare
Min sambo fyller snart år och varje år har jag idé-torka och köper en whiskey (och nått mer typ strumpor)som han i och för sig vill ha och önskar sig. Men i år tänkte jag försöka göra nått lite mer personligt.

Jag hade en tanke om att ta med vår son till fotograf och där ta ett fint foto på oss tillsammans att ge bort. Men sen kom jag på att sambo kanske vill vara med? Eller uppskattar man ett studiofoto av sin sambo/fästmö och barn?
Vi har typ inga bra bilder på oss tre tillsammans och definitivt inga studiobilder men ger jag honom inget 'konkret' på födelsedagen utan bara ett kort där det står att vi ska fota oss så kommer det inte att bli av.
Nästa problem är väl att vår son (fyra år)inte är så där jättebra (läs värdelös)på att bevara hemligheter. :angel:

Vad kan man annars tänkas hitta på som involverar barnet?

Tacksam för all inspiration!

Eller uppskattar man ett studiofoto av sin sambo/fästmö och barn?
Frågan är ju om HAN uppskattar det?

Förutom att han är pappa och din partner och gillar strumpor och whisky - vem är han? Vad har han för intressen? Vad tycker han om för nåt?

Frågan är ju om HAN uppskattar det?

Förutom att han är pappa och din partner och gillar strumpor och whisky - vem är han? Vad har han för intressen? Vad tycker han om för nåt?
Det tror jag absolut att han skulle göra. Men samtidigt kanske han skulle önskat vara med. Men det är ju inget vi inte kan göra om, hela familjen.

Han gillar träning (löpning/gym)och böcker om psykologi/kroppsspråk/o dy.l. Men han har inget riktigt stort och brinnande intresse (inte som en annan som helst andas häst 24/7, vilket han är Noll intresserad av).

Vi har typ inga bra bilder på oss tre tillsammans och definitivt inga studiobilder men ger jag honom inget 'konkret' på födelsedagen utan bara ett kort där det står att vi ska fota oss så kommer det inte att bli av.

Men kan du inte boka en tid hos fotografen på förhand, så då borde det ju bli av, eller?
Bara se till att lägga det så långt fram att man kan planer in det i övrigt :)

Senast ändrad:
Men kan du inte boka en tid hos fotografen på förhand, så då borde det ju bli av, eller?
Bara se till att lägga det så långt fram att man kan planer in det i övrigt :)
Ja absolut kan jag göra det. Men jag är rädd att det händer nått med något av djuren (har bl.a en sån däringa porslinshäst)så jag inte kommer att känna för att lägga ut pengar på en fotografering...

Löptävlar han något? För i sådana fall kan man ju köpa en biljett till något passande lopp :).
Nej men han har en dröm om att åtminstone kunna löpa en halvmara inom några år.
Det där är faktiskt något som jag ska kolla upp! Även om jag misstänker att det är svårt att få till tillräckligt mycket träning så kan det ju i alla fall vara en sporre.

Nej men han har en dröm om att åtminstone kunna löpa en halvmara inom några år.
Det där är faktiskt något som jag ska kolla upp! Även om jag misstänker att det är svårt att få till tillräckligt mycket träning så kan det ju i alla fall vara en sporre.
Ta ett kortare lopp som ligger i år då?

Bild på bara barnet? (Eftersom ni inte kan vara med allihop). Ett lite större fotografi kanske.

Han gillar träning (löpning/gym)och böcker om psykologi/kroppsspråk/o dy.l. Men han har inget riktigt stort och brinnande intresse (inte som en annan som helst andas häst 24/7, vilket han är Noll intresserad av).

Ge honom några timmar med personlig tränare på gymmet eller några med en löptränare kan ju vara ett alternativ. Särskilt om han vill springa en halvmara i framtiden så kan ju det vara ett sätt att både förbättra sin teknik och löpsteg och hjälp med att få ett vettigt träningsprogram med målet att springa en halvmara.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 361
Senast: Mirre
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 279
Senast: Korven
·
T
Hästmänniskan (Tror den här tråden passar bäst på ÄU, även om den på sätt och vis är hästrelaterad) Ända sedan jag var liten har hästarna varit...
Svar
8
· Visningar
2 578
Senast: Mooch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama