Present till 8-årig kille?

alazzi

Trådstartare
Dottern fick precis en födelsedagsinbjudan till en kille som fyller 8 år på fredag. Vad ger man till en kille i den åldern? Jag har ju bara en flicka själv så jag har inte koll på vad killar i den åldern tycker om. Förutom Nintendo och Pokemon och det köper jag ju inte.

Sv: Present till 8-årig kille?

Kan du inte försöka att tänka lite utanför "könsboxen"?

Dsv, det finns väl något som din tjej leker med som är hyfsat könsneutralt, som du skulle kunna köpa? Eller kanske tom (ve och fasa) köpa något "tjejigt" till honom?;)

Jag har en 6-årig kille, och jag har inte några problem att köpa presenter till hans jämnåriga tjejkompisar, ofta får sonen vara med och välja.

Pussel, spel, lego, böcker kanske?

Senast ändrad:

Jag ser vad du skriver och jag förstår tanken. Absolut. Men jag är redan så udda i vårt tyska område med mina värderingar så jag vet inte om jag kan ta grejen med att bryta könsmönstret just till denna killen.

Till dottern försöker jag göra det. Hon har fått verktygslåda som har uppskattas av alla, både pojkar och flickor. Hon har fått en radiostyrd bil. Inte mycket som bryter det är jag fullt medveten om.

Jag känner att det är svårare att ge könsneutralt till en 8-åring än till ett barn som är lite mindre. Barnen är väldigt inne i vad som är pojksaker och vad som är flicksaker.

Ahhaaa, tyskland (tänkte inte på det). Men lego, sällskapsspel eller pussel funkar väl ändå? Förstår om du inte köper en Barbie! :p

Jag har en åttaårig kille och just nu är det lego, kaplastavar och småbilar som gäller. :D

Jag tycker att du skall köpa en ficklampa !

Det är både en nytto-pryl och kul att leka med.

Upp tills jag var 12 år gick lego alltid hem, jag är visserligen tjej men jag har gett lillebrorsan mycket lego i present också och det har gått hem hos honom också. Roliga sällskapsspel kan gå hem hos en del.

Vad är kaplastavar?
BP5000.jpg

Det här är kaplastavar. jag hittade ingen bättre bild, men det är trästavar som man bygger med, sonen bygger torn och garage och bilbanor med hopp och vad allt han kan hitta på. Rekommenderas verkligen till barn i hans ålder, de är jättepoppis i skolan, både av tjejer och killar!
Men - ficklampa är en jättebra idé!

Sambons gudson fyllde 8 i somras, han fick en experimentlåda. Jättepoppis, han hann inte ens öppna de andra paketen utan skulle genast börja packa upp alla pryttlar.
Här finns de i modeller från små askar för 49.90, med 2-3 olika experiment till stora lådor med 100 olika experiment, antar att utbudet i Tyskland är minst lika bra.

En fin mugg fylld med något, godis och tandborste, kritor ,lego eller något annat. En kille i vår bekantskapskrets gillade plåster så då gjorde vi en egen första hjälpen låda, plocka i hop "kontorsgrejer" eller bakgrejer. Ofta uppskattar barn paket med smågrejer i.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt