premier/prispengar

C

camelot

Jag undrar var premierna på tävlingar brukar ligga? hur mycket kan man få om man vinner Lätt klass tex. Jag vill veta var de ligger när det gäller stor häst men det kan ju vara intressant att veta var de ligger på ponnytävlingar också.

Sv: premier/prispengar

Premierna i de lägre klasserna blir man inte fet på, man kan vara glad om de betalar för starten i alla fall. Det är enbart på regional eller högre som det finns premier. En seger i 110 brukar ge mellan 300-500:- för det mesta samt en seger i 120 ca 500-750:- men det är seger det sedan går det snabbt utför i premierna oftast är det från fjärde plats endast anmavg tillbaka alltså får man trots att man blir 4:a (av kanske 100 starter) ändå betala till vet.avgiften (som brukar ligga på en 100:-) Så att plocka placeringar i lätta klasser blir man inte fet på om man inte vinner varje start.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 292
Senast: Murray
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 214
Senast: Cambrie
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
795
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar