Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är det verkligen! Likaså jättesvårt att inte öppna sitt eget paket för tidigtDet är jättekul att försöka stalka sitt offer och klura ut vad man ska köpaSen är det alltid lite nervöst också när det är dags för öppning, att se om man prickat rätt eller inte
![]()
Det är det verkligen! Likaså jättesvårt att inte öppna sitt eget paket för tidigt![]()
*hm* Är det du eller är det någon annan som sista Secret Santa öppnade 00.01 eller dyligt?![]()
Kan vara jag..(och kanske är vi fler?) eftersom att jag jobbar natt och har jobbat de sista gångerna så öppnar jag så fort det är tillåtet..
man är ju så nyfiken!
Jodå, vi är flerKan vara jag..(och kanske är vi fler?) eftersom att jag jobbar natt och har jobbat de sista gångerna så öppnar jag så fort det är tillåtet..
man är ju så nyfiken!
En okapi!! Då får du bägge i enJag hoppas jag får en enhörning i julklapp i år.
Eller drake går också bra.![]()
Nä, jag har tagit bort den regeln - så det är fritt fram!Vad har ni för krav på de som vill vara med i antal inlägg och så?
Misstänker att jag är alldeles för ny men frågar man inte får man inget veta![]()
Fenomenal sammanfattning!Big Santa, dvs @Nixehen, håller i det hela. Man anmäler sig med namn och adress samt ger ledtrådar (brukar vara fem st) till lämplig present plus eventuella allergier. Sedan parar Big Santa ihop en med ens "offer" plus att man är "offer" åt någon annan (dvs man vet inte vem man får presenten ifrån). Efter öppningen (på julafton, inte tidigare!
) så börjar man gissa vem ens Secret Santa är, det är också jättekul.
Värdet på presenten brukar sättas till 100 kr exkl frakt och den ska skickas spårbart.
Jag klurar på det, vad tycker folk?På tal om spårbart... Med tanke på allt poststrul just nu, kommer det tillåtas att skicka med andra företag i år tro? Schenker tex?
@Nixehen: Jag tycker det är ok så länge det är spårbart men att man ska komma ihåg att både Schenker och DHL har LÅNG leveranstid för privatpersoner. Man kan inte räkna med att det går lika snabbt som när företag skickar med dem. Postens Skicka Lätt kommer ju fram snabbast OM det kommer fram...
Big Santa, dvs @Nixehen, håller i det hela. Man anmäler sig med namn och adress samt ger ledtrådar (brukar vara fem st) till lämplig present plus eventuella allergier. Sedan parar Big Santa ihop en med ens "offer" plus att man är "offer" åt någon annan (dvs man vet inte vem man får presenten ifrån). Efter öppningen (på julafton, inte tidigare!
) så börjar man gissa vem ens Secret Santa är, det är också jättekul.
Värdet på presenten brukar sättas till 100 kr exkl frakt och den ska skickas spårbart.
Problemet med dhl och schenker är att båda företagen strulat med paket tidigare år, mer än en gång dessutom